Lilypond

 

Frescobaldi

Nota Arşivleri

Osmanlı - Türk Mûsikî

Osmanlı - Türk Mûsiki Biçimleri

 

 

 

S a z   S e m â î s i

 

 

 

 

 

Acemaşiran Saz Semaisi ( Rebabi Yusuf Dede )

Rast Saz Semai ( Tanburi Büyük Osman Bey )

Acem Saz Semai ( Farabi )

Rast Saz Semai ( Behram Ağa )

Beyati Saz Semaisi ( Kanuni Ömer Efendi )

Rast Saz Semai ( Benli Hasan Ağa )

Bayâti Arabân Saz Semaisi (  Neyzen Râuf Yektâ )

Rehavi Saz Semai ( Farabi )

Bûselik Aşîran  Saz Semâîsi (  Neyzen Sâlim Bey )

 

Eviç Ara Saz Semaisi ( Dilhayat Kalfa )

Revnaknüma Saz Semaisi ( Neyzen Salih Dede )

EvAra Saz Semaisi ( Yumni Dede )

 

FerahNak Saz Semai ( Kemani Ali Ağa )

Saba Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

FerahNak Saz Semai ( Feraizcizade Ibrahim Vefa Efendi )

Segâh Saz Semaisi ( Nâyi Osman Dede )

Hicaz Saz Semaisi ( Lavtacı Andon )

 

Hicaz Sebzezar Saz Semaisi ( Perişan Yusuf Dede )

SultaniYegah Saz Semaisi ( Nedim Ağa )

Hüseyni Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

SultaniSegah Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

Hüseyni Saz Semaisi ( Ağa Rıza )

 

Hüseyni Saz Semaisi ( Lavtacı Andon )

 

Hüseyni Saz Semaisi ( Tatyos Efendi )

Suzidil Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

Isfahan Saz Semai ( Rebabi Yusuf Dede )

Suznak Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

M â h u r Saz Semaisi ( Kemençeci Nikolaki )

Suznak Saz Semaisi ( Tanburi Emin Ağa )

M â h u r Saz Semaisi ( Ûdî Râif Bey )

Suznak Saz Semaisi ( Tanburi Emin Ağa ) ( Dârü’l-Elhân Külliyatı )

M â h u r B û s e l i k Saz Semaisi ( Todoraki )

 

N e v â Saz Semaisi ( Ziyâ Paşa )

Şehnaz Saz Semaisi ( Arabzade Abdurrahman Bahir Efendi )

 

Şehnaz Saz Semaisi ( Kemençeci Nikolaki )

Nihavend Saz Semaisi ( Hasib Dede )

 

 

Uşşak Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

Nikriz Saz Semaisi ( Kemal Batanay )

Uşşak Saz Semaisi ( Neyzen Salih Dede )

 

Uzzal Saz Eseri ( Derviş Mehmed )

Pesendide Saz Semaisi ( Sultan 3. Selim Han )

 

 

Yegah Saz Semaisi ( Neyzen Aziz Dede )

 

 

 

 

 

 

Fasılların en sonunda çalınan saz eserine verilen addır. Peşrev gibi, saz semaileri de dört haneli olarak bölümlere ayrılır. Her hanenin sonunda teslim bulunur.

Saz semaileri, peşrevlerin aksine küçük usûllerle ölçülmüşlerdir. Saz semailerinin ilk üç hanesi (10 / 8) lik Aksak Semai usûlü ile ölçülmüştür. Dördüncü hane ise muhtelif usûllerden yapılabilir. Semai, Yüriik Semai, Devr-i Hindi, Aksak, Curcuna gibi ...

Teslim bölümü (10 / 8) lik Aksak Semai usûlü ile ölçülmüştür.

İlk üç hane, peşrevler gibi giriş, geçki gibi özellikleri yansıtır. Dördüncü hane ise ser best olup melodi ve usûl yönünden bestekârın arzusuna kalmıştır.

Peşrev ve saz semailerinin teslim bölümlerine girilecek yerde bağlantı, bazen makamın güçlüsünde, bazen de durakta asma kalış yapılmak suretiyle olur.

Saz semaileri fasıl sonlarında çalınabildiği gibi, müstakil saz icralarında da yer alabilir. Saz semaileri ritmik ve serbest bir yapıya sahip olduklarından bestekârların daha çok üstünde durdukları bir form olmuştur.