Rektörlük Programı

3. TÜM ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARI İÇİN İLERİ BİR REFAH DÜZEYİ

İstanbul Teknik Üniversitesi'nin en değerli kaynağı insan kaynaklarıdır! Ana önceliğim, başta akademik personel olmak üzere tüm İTÜ mensuplarının yaşam standardını yükseltmek üzere gereken tüm önlemleri, hızla, etkinlikle ve saydam bir çerçevede almak olacaktır. 

Bu bağlamda:

  • Akademik yükseltmelerde yükseltme kriterleri üniversitemizin kalitesini yansıtıyor olmalıdır. Ancak bu kriterler

  • Mühendislik,

  • Fen ve Doğa Bilimleri,

  • Mimarlık ve Şehircilik,

  • İşletme ve Sosyal Bilimler ve

  • Konservatuar

gibi farklı disiplinlerin özellikleri ve öğretim üyesinin emeğini harcadığı tüm farklı çalışma alanları da dikkate alınarak yeniden düzenlenecektir.

  • Öğretim üyelerinin maaşları dışında, yürüttükleri diğer faaliyetler sonucu hak ettikleri ödemelerin en hızlı, saydam ve etkin şekilde yapılması konusunda gereken her şey yapılacaktır.

  • Öğretim üyelerimizin döner sermaye üzerinden yaptıkları projelerin gelirlerinden yapılan Rektörlük kesintisi düşürülecek ve öğretim üye ve yardımcıları ile personele ödenecek döner sermaye payı yasaların izin verdiği en yüksek değere çekilecektir.

  • Öğretim üyelerimizin Vakıf üniversitelerinde ders vermeleri konusunda varolan kısıtlamalar kaldırılacaktır.  Bu konuda üniversitemizin ve öğretim elemanlarının çıkarları arasında denge sağlayan bir düzenlemeye gidilecektir.

  • Öğretim üyelerimizin yaz okulunda ders vererek elde ettikleri ve halen fevkalade düşük olan gelir, Boğaziçi Üniversitesi ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve diğer eşdeğer üniversitelerdeki yaz okulu gelirleri düzeyine yükseltilecektir.

  • İkinci öğretim/yaz okulu ve paralı öğretim programlarından öğretim üyelerimizin elde edebilecekleri gelirler, ders verme süreci başlamadan duyurulacak, mensuplarımızın ders verme süreci boyunca ne kadar gelir elde edecekleri, ödemelerini ne zaman alabilecekleri önceden açıklanacak ve bu işlemler kurumsallaştırılacaktır.

  • Yeni Yükseköğretim Yasası mali hükümlerinin ne olacağı konusunda belirsizlik bulunduğu hepimizin malumudur. Yeni çıkacak Yasa ile çelişmemek koşuluyla, ek idari görevi bulunan öğretim üyelerimize mali destek mekanizması hızla yaratılacaktır. Bu kapsamda, standart öğretim üyesi yükümlülükleri dışında sorumluluk üstlenen tüm öğretim üyelerimize görevleri süresince sabit gelir sağlanacaktır.

  • Öğretim Üyelerimizin Teknopark içinde şirket kurmaları desteklenecek ve şirket kurma konusuda özel sektör başvurularından alınan başvuru ücreti öğretim üyelerimizden alınmayacaktır.

  • Öğretim Üyelerine uygun koşullarla risk sermayesi sağlanacaktır.

  • Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Toplantıların Desteklenmesi Projesi etkin bir biçimde sürdürülecektir.

  • Uzun Süreli Yurt Dışı Bilimsel Araştırmaları Destekleme Programı etkinleştirilecektir.

  • Türkçe ve İngilizce Telif Eserlerini Destekleme Programı yürütülecektir.

  • Yayın Destek Programı sürdürülecek başvuruların değerlendirmesi web üzerinde hızlı bir biçimde yapılacaktır.

  • Yurt Dışı Kongrelere Katılımı Destekleme Programının etkin yürümesi sağlanacaktır.

  • Patent ve Telif Hakkı Edinme Desteği Sağlanacaktır.

  • Sosyal ve Temel Bilimler alanında çalışan öğretim üyelerimiz için “Özel Destek Programları” geliştirilecektir.

  • Öğretim üye ve yardımcılarımızın Vakıf AR-GE İşletmesi aracılığı ile yapacakları işlerin çekici hale getirilmesi sağlanacak ve buna ilişkin bürokrasi azaltılacaktır.

  • Öğretim Üyelerimize “Teknopark ve Vakıf” projelerinde uygun koşullarla üniversite altyapısını kullanma desteği sağlanacaktır.

  • Uzun süreli konut kiralama (Leasing) modeli geliştirilecek ve bu model çerçevesinde İTÜ arazilerinde hızla, nitelikli konutlar inşa edilerek öğretim üyelerine devredilecektir.

  • Öğretim Üyelerimiz ve İTÜ çalışanlarının bireysel çalışma mekanlarının iyileştirilmesi ve bakımlı tutulması konusunda gerekli tedbirler alınacaktır.

  • Yurt içi ve dışı görevlendirmelerde Öğretim Üyelerimizin zaman kaybetmemesi için bürokratik hizmetler memurlarımız tarafından hızla yürütülecektir.

  • Öğretim üyelerimizin çocuklarının İTÜ Özel Dr. Sedat Üründül Anaokulu ve Özel Dr. Natuk Birkan İlköğretim Okulu’ndan yararlanmaları konusuna mali kolaylıklar getirilecektir. Öğretim üyelerimizin maaşlarıyla ödemekte güçlük çekmeyecekleri bir ücret politikasi benimsenecek ve başvurularda istenen bağış ücretleri öğretim üye ve yardımcılarından talep edilmeyecektir.

  • Dileyen tüm mensuplarımız ve personelimiz için,

    • Dil eğitimi

    • Bilgisayar eğitimi

    • Mesleki eğitim

    • İlk yardım eğitimi

başta olmak uzere popüler alanlarda hizmet içi eğitim programları düzenlenecektir.

  • Gümüşsuyu ve Taşkışla Kampüsleri’mizde gün içinde birer sağlık görevlisi bulundurulacak ve Maslak Kampüsü Mediko-sosyal birimi içinde ise 24 saat görev yapacak bir acil yardım birimi kurulacaktır.

  • Üniversitemiz Mediko-sosyal Merkezleri’ndeki doktor görüşmeleri, öğretim elemanlarımız için acil vakalar dışında randevulu hale getirilecek ve randevu alma işlemleri bir web arayüzü üzerinden gerçekleştirilecektir. Personel ve öğrencilerimiz için verilecek sağlık hizmeti ise, web üzerinden alınacak ‘uzman hekim randevuları’ dışında alışılageldiği şekilde yürütülecektir.

  • Öğretim Üyelerinin hobilerini geliştirebilecekleri eğitim programları düzenlenecek ve bu faaliyetler için haftanın bir öğleden sonrası boş bırakılacaktır.

Önceki ] Sonraki ]