ÖNSÖZ ii
KISALTMALAR vi
ŞEKİL LİSTESİ vii
TABLO LİSTESİ ix
ÖZET x
SUMMARY  
BÖLÜM 1 GİRİŞ 1
BÖLÜM 2 ÇOK HIZLI TÜMLEŞİK DEVRE DONANIM TANIMLAMA DİLİ 5
2.1. Giriş 5
2.1.1. Tasarım İşlemi 5
2.1.2. Tanımlamanın Seviyeleri 7
2.1.3. Tasarım Araçları 7
2.1.4. Çok Hızlı Tümleşik Devre Donanım Tanımlama Dili 9
2.1.5. Simülasyon 10
2.1.6. Sentezleme 11
2.2. VHDL'de Kullanılan Temel Yapılar 12
2.2.1. Entity Bildirimleri 12
2.2.2. Mimariler 14
2.2.2.1. Davranışsal Mimari 15
2.2.2.2. Veri Akışı Mimari 16
2.2.2.3. Yapısal Mimari 17
2.3. Paketler 20
2.4. Konfigürasyon 20
2.5. Tasarım Kütüphaneleri 21
BÖLÜM 3 ÖN BİLGİLER 23
3.1. Sayıların Sayısal Olarak İfade Edilmesi 23
3.1.1. İkili Sayı Sistemi 23
3.1.2. Fazlalıklı İkili Sayı Sistemi 25
3.1.3. Kayan Nokta Sayı Sistemi 26
3.2. Booth Algoritması 26
3.2.1.Geliştirilmiş-Booth Algoritması 30
BÖLÜM 4 ÇARPMA DEVRESİ TASARIMINDA KULLANILAN YÖNTEMLER 35
4.1. Fazlalıklı İkili Toplama Ağacı Kullanılan Çarpma Algoritması 35
4.1.1.Tasarlanan Devrenin Alan ve Gecikme Süresinin Hesaplanma Yöntemi 36
4.1.2. Elde Hareketsiz Toplama 36
4.1.3. İkili Sayı Sisteminden Fazlalıklı İkili Sayı Sistemine Dönüşüm 37
4.1.4. VLSI Tasarımı İçin Yüksek Hızlı Çarpma Algoritması 38
4.2. Geliştirilmiş-Booth Algoritması ile Paralel Çarpma Devresi 39
4.2.1. Booth Algoritmasının Geleneksel Gerçeklenmesi 40
4.2.2. Paralel Gerçekleme 42
4.3. Booth Algoritması Tabanlı Oktal Hızlı Çarpıcı 42
4.3.1. OMB Çarpıcı 44
4.3.2. OMB Çarpıcının Hızını Artırma 46
4.4. İterasyon Kullanılan Çarpıcı 47
4.4.1. SPIM'in Gerçeklenmesi 50
4.5. Paralel Tam Çarpıcı 51
4.6. Fazlalıklı İkili Gösterilim Kullanılan Yüksek Hızlı Çarpıcı 52
4.6.1. Fazlalıklı İkili Gösterilim Kullanılan Bir Çarpma Algoritması 52
4.6.2. Çarpıcının Tasarımı 53
4.7. Sütun Sıkıştırma Kullanılan Çarpıcı 55
4.7.1. Toplam Toplama Elemanı Sayısının Alt Sınırı 57
4.7.2. Toplama Elemanlarının Yerleştirilmesindeki Sınırlar 59
4.7.3. Her kattaki Toplama Elemanı Sayısının Alt Üst Sınırı 61
4.7.3.1.Toplama Elemanlarının Yerleştirilmesi İçin Geliştirilen Bir Algoritma  62
4.8.Ara Çarpımları Toplamak ve Hızlı Paralel Çarpıcılar Elde Etmek için Bir Algoritma 62
4.8.1.Tam Toplayıcıda Eşit Olmayan Gecikmeler: Hızlı Giriş ve Hızlı Çıkışın Varlığı 63
4.8.2. Optimal Bağlantılar ile Geliştirilmiş 4:2 Sıkıştırıcı 63
4.8.3. Üç Boyutlu İndirgeme Yöntemi 64
4.8.3.1. Yeni Bir Yaklaşım 64
4.8.3.2. VCS Tasarımı İçin Bir Yöntem 65
4.8.3.3. Ara Çarpım Dizisinin Üretilmesinde Kullanılan Algoritma 67
4.8.3.4. VCS Tasarımı İçin Bir Örnek 68
4.8.4. Son Toplayıcının Hızının Arttırılması 68
4.8.4.1. Son Toplayıcının Seçimi 69
4.9.Fazlalıklı İkili Gösterilim ve Booth Algoritması Kullanılan Yüksek Hızlı Çarpıcı 70
4.9.1. Ara Çarpımların RB Gösteriliminin Elde Edilmesi 71
4.9.2. Fazlalıklı İkili Ara Çarpımların Toplanması 74
4.9.2.1.Fazlalıklı İkili Gösterilimden İkili Gösterilime Dönüşüm 76
BÖLÜM 5 VHDL MODELLERİNİN YAZILAN ÇARPMA DEVRELERİ 79
5.1. Fazlalıklı İkili Toplama Ağacı Kullanılan Çarpma Devresi 79
5.2. Geliştirilmiş-Booth Algortiması ile Paralel Çarpma Devresi 84
5.3. Booth Algoritması Tabanlı Oktal Hızlı Çarpıcı 89
5.4. Paralel Tam Çarpıcı Devresi 93
5.5. Fazlalıklı İkili Gösterilim Kullanılan Yüksek Hızlı Çarpma Devresi 94
5.6.Fazlalıklı İkili ve Booth Algoritması Kullanılan Yüksek Hızlı Çarpma Devresi 96
BÖLÜM 6 SONUÇLAR VE ÖNERİLER  
KAYNAKLAR  
ÖZGEÇMİŞ