Ülkemizde uydu ve uzay teknolojilerinin hızlı gelişimi için bu alandaki farkındalığın ve
bilgi birikiminin arttırılması hedeflenmektedir. RA-Sat, bu teknolojinin arkasında yatan
temel fizik kavramlarının uygulamalı öğretilmesini esas almaktadır. Geliştirilen amatör uydu
yer istasyonu donanımları ve bu donanımların çalışma ilkelerinin lise düzeyine indirgenerek
öğrencilere aktarılması RA-Sat'ın temel hedefidir.
Problem/Sorun
Yerli ve milli uzay teknolojileri ve bu sektördeki insan gücünün arttırılması hedeflenirken
bu konularda uygulamalı çalışma imkanının lise düzeyinde bulunmaması.
Çözüm
Lise müfredatına uygun şekilde ADDIE öğretim tasarım
modeliyle, bir amatör uydu yer istasyonu ve donanımları
çerçevesinde hazırlanmış öğrenci merkezli, yazılımsal ve
donanımsal çalışmaların uygulanması.
Eğitimdeki Katkısı
Uzayı lise yıllarında teorik ve pratik olarak erişilebilir
kılarak bu alandaki mevcut öğrenme hedeflerinin geliştirmesi.
Yöntem
Bir öğretim tasarım modeli olan ADDIE yaklaşımı kolay uygulanabilirliğinin yanı sıra etkili ve yaygın kullanım
alanlarına sahip olması sebebiyle eğitim yöntemi olarak tercih edilmiştir. Öğrenci merkezli öğretim modeli analiz,
tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme olmak üzere beş adımdan oluşmaktadır.
Yenilikçi (İnovatif) Yönü
Benzer istasyon projeleri ürünün ya da sistemin nasıl yapıldığına odaklanıp arkada yatan temel
bilgilerin bilindiği varsayar. RA-Sat ise bir amatör uydu yer istasyonunu farklı bilim
dallarıyla birlikte lise seviyesinde incelemektedir. Bunu yalnızca doküman hazırlayarak değil
belirli bir bilimsel metot yoluyla, öğrenci merkezli ADDIE modelini takip ederek yapmaktadır.
Ayrıca maliyeti düşürülmüş özgün istasyon tasarımın da geliştirilmesi devam etmektedir.
Projenin Hedef Kitlesi
RA-Sat, mümkün olduğunca genç yaşta uzay bilimleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek
istemektedir. Fakat öğrencinin mevcut bilgi birikimi onun doğru hedef kitlesi olup olmadığını
belirlemektedir. ADDIE modeli kapsamında yapılan müfredat incelemesinde bütün lise öğrencilerinin
hedeflendiği proje 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerini hedef alacak şekilde güncellenmiştir. 10. sınıf
itibariyle projedeki temel kavramlar tanıdık gelmeye başlamakla birlikte 11 ve 12. sınıf öğrencileri
derslerde gördükleri/görecekleri konularla doğrudan ilişki kurabilecektir.