Panel / Çalıştay Oturumu

 

PANEL: Ç.01 – ULUSAL BİLİŞİM, CBS VE E-DEVLET POLİTİKALARI

30 Ekim 2007 Salı, 16:00 – 17:30 (A Salonu)

Panel Yürütücüsü: Ali Fahri ÖZTEN (HKMO Bşk)

·   Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Türkiye Ulusal CBS Projesi

    Mehmet Zeki ADLI (TKGM, Genel Müdür)

·   İstanbul Bilişim Ağı ve Coğrafi Bilgi Sistemleri

  Hakkı TOK (Bilgi Teknolojileri Daire Bşk, İBB)

·   Türkiye’nin Bilişim Sektörüne Genel Bakış

    Türker GÜLÜM (Türkiye Bilişim Derneği Genel Sekr.)

 

M. Zeki ADLI (Tapu ve Kadastro Genel Müdürü), kurumunu tanıtmış ve yürütülen projeler hakkında bilgi vermiştir. Özellikle tesis kadastrosunun bitirilmesi ve CBS ortamında temsili ile e-devlet politikalarına katkısını irdelemiştir.

Hakkı TOK (İstanbul BB Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanı), İstanbul’daki bilgi teknolojilerine dayalı çalışmalar hakkında bilgi verirken, İnternet tabanlı İstanbul Şehir Rehberi uygulamasında güncel hayatımızı ilgilendiren birçok konuda coğrafi bilginin ne kadar etkili olduğunu örnek uygulamalarla ifade etmiştir.

Türker GÜLÜM (Türkiye Bilişim Derneği Genel Sekreteri), bilgi teknolojilerinin topluma uyumu sürecinde dünyadan örnekler vererek benzer anlamda ülkemizdeki mevcut durumu değerlendirmiştir.

 

PANEL: Ç.02 – KENT BİLGİ SİSTEMLERİ

31 Ekim Çarşamba, 11:00 – 12:30 (A Salonu)
Ülkemizde KBS ve e-Belediyecilik konusunda başarılı uygulamalarda bulunan
Belediye Başkanlarının katılımıyla gerçekleşecek panel...

Panel Yürütücüsü: Prof. Dr. Tahsin YOMRALIOĞLU (KTÜ-HKMO)

·   Volkan CANALİOĞLU, Trabzon Belediye Başkanı

·   Ahmet Misbah DEMİRCAN, İstanbul Beyoğlu Belediye Başkanı

·   Mustafa DEMİR, İstanbul Fatih Belediye Başkanı

 

Trabzon Belediye Başkanı Volkan CANALİOĞLU, Trabzon Belediyesi Kent Bilgi Sisteminin kurulması için KTÜ GISlab desteğinde yaptığı çalışmalardan bahsetmiştir. İmar, kadastro, numarataj vb. sorunların çözümüne yönelik yaptığı uygulamaları ve düzenlemeleri açıklamıştır.

İstanbul Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah DEMİRCAN, bilgi teknolojileri gelişiminin günlük yaşamımızda önemli değişikliklere neden olduğunu hayatından örneklerle ifade etmiştir. Belediyede kurdukları AKOS sistemi adı altında yaptığı çalışmaları anlattı. İnternet üzerinden güncel tapu, bina vb. bilgilerine erişerek çeşitli uygulamalarla vatandaşa hizmette ilgi çekecek birçok örnek sunmuştur.

İstanbul Fatih Belediye Başkanı Mustafa DEMİR, belediyesindeki e-belediyecilik olarak ifade edilen  CBS çalışmalarını anlatmıştır. Ayrıca CBS ile ilçesine yönelik sosyal sorumluluk projelerini de başarıyla gerçekleştirdiklerini belirtmiş,  vatandaşın hanelerinden internet kullanarak belediyeye ulaşabileceğini ifade etmiştir.

 

PANEL: Ç.03 – İLETİŞİM ve BİLGİ SİSTEMLERİ (Açık Oturum) 

31 Ekim Çarşamba, 16:00 – 17:30 (A Salonu)
Bilgi Toplumu olma yolunda Bilişim ve Internet'in Rolü ve CBS İletişim İlişkileri, üzerine gerçekleşecek panel...

Konuşmacı:

·   Doç. Dr. Mustafa AKGÜL, Bilkent Ü

İnternetin duayeni Mustafa AKGÜL, 15 yıllık tecrübesiyle, internet nasıl algılanmalı, bilgi ekonomisi ve bilgi toplumu, yatay sektör olarak bilişim, dikey sektör olarak bilişim, katılım, demokrasi ve internet, Linux, açık kaynak ve yansımalarından bahsetmiştir. Sonuç olarak temas etmek istedikleri web önerilerini sıralamıştır. “Enformasyon ve hizmet önemlidir ?  Platform bağımsız olmalıdır. Kurumsal bütünlük sağlanmalıdır.”  dedi.

 

PANEL: Ç.04 – TÜRKİYE'DE CBS EĞİTİMİ 

01 Kasım 2007 Perşembe, 11:00 – 12:30 (A Salonu)

 

·  YTÜ’de CBS eğitimi üzerine.  

   Doç. Dr. Fatma Gül BATUK (YTÜ)

·  KTÜ GISLab Çalışmaları..

   Prof. Dr. Tahsin YOMRALIOĞLU, KTÜ

·  İTÜ’de CBS eğitimi…

   Prof. Dr. Dursun Zafer ŞEKER, İTÜ

·  ODTÜ GGIT'de CBS Eğitimi

   Doç. Dr. Şebnem DÜZGÜN, ODTÜ

·  Uydu ve Uzay Bilimleri Araştırma Enstitüsü…

   Prof. Dr. Can AYDAY, Anadolu Ü.

·  SÜ’de CBS Eğitimi

  Yrd. Doç. Dr. Ali ERDİ, Selçuk Ü.

·  Özel Sektörde CBS eğitimi..

   Serdar KÜPÇÜ, ESRI Türkiye

 

Paneldeki her bir öğretim üyesinin kendi üniversitesindeki CBS eğitimini anlattığı panelde, ülkemizde CBS eğitiminde akreditasyon anlamında üniversitelerimizde ders programları yeniden dikkate alınarak yeniden düzenlenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Özellikle ülkemizde kurslar kapsamında verilen sertifikaların kaliteyi etkilediği ifa edilerek, bu amaçla eğitimlerin özellikle ortaöğretim itibariyle müfredatlarımıza taşınması gerektiği üzerinde durulmuştur.