Lilypond

 

Frescobaldi

 

Nota Arşivleri

Osmanlı - Türk Mûsikî

Osmanlı - Türk Mûsiki Biçimleri

 

 

 

 

 

S e m â î

 

 

 

 

 

 

Muhayyer Tekke Semaisi

Eviç Semai ( Reng-i ruh-i gülzârı tebâh eyledi bülbül )

Nişabur Semai-i Efreci

Eviç Ağır Semai ( Ben Ağlar İdim Her Gece ) ( Tanburi Ali Efendi)

Nişâbûrek Nakış Yürük Semai ( Ey gül ne acep silsile-i müşg-i terin var ) ( Yusuf Ziyâ Paşa )

Ferahfeza Yürük Semai ( Bu gece ben yine bülbülleri hâmûş ettim ) ( Dede Efendi )

Nihavend Yürük Semai ( Ruhsarina Aybetme ) ( Fuzuli )

Ferahfeza Ağır Semai ( Bir dilber-i nâdîde ) ( Dede Efendi )

SultaniYegah Ağır Semai ( Nihan Ettim Seni Sinemde ) ( Dede Efendi )

 

Segah Yürük Semai ( Tuti-i Mucize Guyem ) ( Mustafa ITRI )

Hüseyni Nakış Ağır Semai ( Tal'atın Devr-i Kamerde Mihr-i âlem-tâb eder ) ( Zaharya Efendi )

Suznak Ağır Semai ( Kapılır her gören ) ( Küçük Mehmed Ağa )

Hüseyni Semai

Suznak Ağır Semai ( Nesin sen a güzel nesin ) ( Dede Efendi )

Hüseyni Semai-i Sazende

Neva Semai Hanende

Irak Semai ( Ali Ufki )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasik Türk müziğinde beste formundan sonra gelen kapsamlı formlardan biridir. Değişik iki tür semai vardır. 1- Ağır Semai 2- Yürük Semai

Ağır Semailer, beste formundan hemen sonra fasıllardaki sıraya göre yer alırlar. Adından da anlaşıldığı gibi yapısı ağır, etkili bir formdur. Küçük usûllerle ölçülmüşlerdir.

Fasıl icrasında şarkılardan sonra tekrar Semai formuna dönülür. Ancak bu sıradaki Semailer, Ağır Semai adını taşımazlar. Bu tür semailere "Yürük Semai" adı verilir.

Yürük Semailer, Yürük Semai adı verilen usûlle ölçülmüşlerdir. Yürük Semailerin yapıları, Ağır Semailere göre daha hareketli ve canlıdır. Yürük Semai icrasından sonra Saz Semaisi icra edilir. Bu şekilde fasıl tamamlanmış olur.