|
|
||||||
|
|||||||
|
|
|
|
||||
S e m â î |
|||||||
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|||||||
Eviç Ağır Semai ( Ben Ağlar İdim Her
Gece ) ( Tanburi Ali Efendi) |
Nişâbûrek Nakış
Yürük Semai ( Ey gül ne acep silsile-i
müşg-i terin var ) ( Yusuf Ziyâ Paşa ) |
||||||
Ferahfeza Yürük Semai ( Bu gece ben yine bülbülleri
hâmûş ettim ) ( Dede Efendi ) |
|||||||
Ferahfeza Ağır Semai ( Bir
dilber-i nâdîde ) ( Dede
Efendi ) |
SultaniYegah
Ağır Semai ( Nihan
Ettim Seni Sinemde ) ( Dede
Efendi ) |
||||||
|
|||||||
Hüseyni Nakış Ağır Semai ( Tal'atın Devr-i Kamerde Mihr-i âlem-tâb eder ) ( Zaharya
Efendi ) |
Suznak Ağır Semai ( Kapılır
her gören ) ( Küçük Mehmed Ağa ) |
||||||
Suznak Ağır Semai ( Nesin
sen a güzel nesin ) ( Dede Efendi ) |
|||||||
|
|||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
|
|||||
Klasik
Türk müziğinde beste formundan sonra gelen
kapsamlı formlardan biridir. Değişik iki tür semai vardır. 1- Ağır Semai 2- Yürük Semai Ağır Semailer, beste formundan hemen sonra
fasıllardaki sıraya göre yer alırlar. Adından da anlaşıldığı gibi yapısı ağır, etkili bir formdur. Küçük usûllerle ölçülmüşlerdir. Fasıl
icrasında şarkılardan sonra tekrar Semai formuna dönülür. Ancak bu sıradaki Semailer, Ağır Semai adını taşımazlar. Bu tür semailere "Yürük Semai" adı verilir. Yürük
Semailer, Yürük Semai adı verilen usûlle ölçülmüşlerdir. Yürük Semailerin yapıları, Ağır Semailere göre daha hareketli ve canlıdır. Yürük Semai icrasından sonra Saz Semaisi icra edilir. Bu şekilde fasıl tamamlanmış olur. |
|||||||