Kentsel Tasarım Raporu
Projenin; Unkapanı Köprüsü ile Galata Köprüsü’nü iki yanına almış olan, tarihsel dokuyla temasını uzun bir eğrinin oluşturduğu geniş kıyı şeridi üzerindeki bir bölgede yer alacağı öngörülmektedir. Köprülerin dışında kalan bölümlerin derinlere gittikçe birer duğum noktaları haline geldikleri düşünüldüğünde bu bölgedeki bastırılmışlık hissi daha çok ön plana çıkmaktadır. Gündüz saatlerinde oldukça ilgi çeken caddenin akşam saatlerine doğru üzerindeki yük hafiflemekte, ancak civardaki iş yerleri birer birer kapandığında ise bölgeye bir terkedilmişlik hissi çökmektedir. Oluşturulması düşünülen proje; bu bölgede, yapılacağı öngörülen diğer projelerle de birlikte yalnız gündüzleri sinyal alan bir bölge kimliğinden uzakta, hem gündüz hem de gece saatlerinde kendi titreşimlerini oluşturabilecek bir bölge tasarlanmasını amaçlamaktadır. Bu çerçevede alanın potansiyel bi düğüm noktası olarak değerlendirilmesi ve yapılacak projenin bu doğrultuda şekillendirilmesi gerekir.
 
   
Çevre Analizi
Çalışma alanı olan Perşembe Pazarı’nda zemin kat kullanımını bina bazında genelde ticaret fonksiyonlu, üst katlara baktığımızda ise büro, depo ve bunlarla birlikte boş katları görüyoruz. Zemin katların %4’ünü de yine boş hacimler kaplamaktadır. Perşembe Pazarı’nın kıyı şeridini kaplayan parkın üzerinde ise Yunus Baba Türbesi, Tarihi Ceneviz Çeşmesi, Sokullu Mehmet Paşa Camisi, Makbul İbrahim Paşa Camisi, Mimar Sinan Heykeli ve Galata köprüsü bitişiğinde de motor iskelesi bulunmaktadır. Aynı zamanda parkın bir bölümü matro hattı çalışmaları nedeniyle parsellenmiş durumdadır.Alanda büyük ve küçük olmak üzere 8 adet otopark, 1 adet trafo, 3 adet dini tesis bulunmaktadır. Halihazırda belirli bir ihtiyaca yönelik oluşmuş olan otoparkların kapladığı alan düşünüldüğünde araziye oranla hiçte az yer kaplamamakta oldukları hemen göze çarpacaktır.
Proje alanının içerisinde yer alan binaların iyi durumda olanları ise daha çok Tershane Caddesi’nin üst kısmında yer almaktadır. Perşembe Pazarı ve Kardeşim Sokak arasında kalan yığma yapıların birçoğu kötü durumda olup, onarıma ihtiyaç duymakta ve şu anki görünüşleriyle dokuyu bozmaktadırlar. Sahile bakan yığma yapıların bir çoğu da kötü durumda olup statik müdehalelere ihtiyaç duymaktadır. Metro inşaatı için ayırılan alan içerisinde kalan binaların bir çoğu ise harabe durumunda olup cenevizlilerden kalma surlar son derece kötü kullanım koşulları altında kalmakta ve gün geçtikçe daha fazla zarar görmektedir.
 
   
Çevresel İlişkiler
Projenin yer alacağı bölge İstanbul araç trafiğinin önemli ölçüde etkilendiği iki düğüm noktası ve onlara dahil olan bir çok ulaşım birimiyle beslenmektedir. Kuzey tarafında bulunan Unkapanı Köprüsü ile Doğu yakasının yaslandığı Galata Köprüsü’nü; boğaza paralel şekilde ilerlemekte olan Tershane Caddesi birbirine bağlamaktadır. Aynı zamanda Galata Köprüsü civarında yer alan deniz ulaşımı noktalarıyla birlikte bölgeye bağlanmış olan Tünel’in de katkısıyla yaratılmak istenen sosyal - kültürel bölge insanlar tarafından ulaşılabilmesi oldukça kolay bir alan haline gelmektedir.
 
   
Proje ve Kapsamı
Proje yer alacağı bölge ve bu bölgeye getireceği haraketlilik bakımından büyük önem taşımaktadır. İçine kapanarak kendisini Beyoğlu ve Karaköy gibi iç haraketliliği çok yoğun olan bölgelerin yanında soyutlamış, çok farklı bir frekansın hüküm sürmekte olduğu bir yer haline getirmiştir. İş bu proje ile bölge üzerindeki bu yanılsamanın giderilerek dokuya tekrar hayat getirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca İstanbul Boğazı’nın bir girintisi olan Haliç’e verilmesi gereken önem üzerinde yoğunlaşılarak bölge daha farklı kollardan da yardım alarak daha da zengileşecek cazip kılınacaktır.
 
   
Projeye ait çalışma paftaları