1) KONTROL
İlk önce sisteminizin sorunsuz çalıştığını kontrol edin.
Kullanıcı adınız, okulun size kayıt olurken vermiş olduğu soyadınızdan oluşan bir şey (kullanıcıadı@itu.edu.tr ise sizin mail adresiniz).
Şifreniz (eğer değiştirmediyseniz) okulun size girişte mailinizle verdiği şifre.
Pininiz doğum tarihinizdir GGAAYY (ÖRN: 17 Haziran 1996 ise pin: 170696). Eğer pininizi 3 kere yanlış girerseniz bloke olur o yüzden ders seçiminden önce sisteme giriş yapıp kontrol ediniz. Doğum tarihiniz hata veriyorsa 123456'yı deneyin ancak yine kabul etmiyorsa veya bloke ederseniz pin talep sayfasından blokeyi kaldırmanız gerekecektir.
Pin blok kaldırmak için: http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/
Sisteme girdiğinizde, çıkış yapmak için sağ üstten çıkışa tıklayın her zaman. Ders seçiminden önce kesinlikle tekrar giriş yapıp kontrol edin, bazen kendiliğinden kilitlenebiliyor.
2) DERS PLANI
İlk önce ders programınızı oluşturun. ITU Scheduler kullanabilirsiniz, kolaylık açısından.
Seçmiş olduğunuz derslerin CRN lerini bir kâğıda not edin (CRN: dersin kodu olan 5 basamaklı sayı)
Her ders için, alternatif bir CRN daha yazın kâğıdınıza. Eğer kontenjan dolarsa, seçtiğiniz dersi alamazsınız. Bu yüzden yedek CRN ler lazım.
3) SEÇİM ZAMANI

Ders seçim saatinizden en az 15dk önce sisteme girin.
Sistem boşta durunca sizi otomatik dışarı atacaktır, bunu engellemek için 2-3dk da bir sayfayı yenileyebilirsiniz.
Sisteme girince: öğrenci servisi>kayıt menüsü>ders ekle-çıkar> dönem seçin (2020-2021 Güz öğretimi, zaten bir tane bu olur). Bu sayfa yalnızca belirtilen ders seçim saatlerinde açık olur.
Tam belirtilen saatte sayfaya girince aşağıdaki ekran gelecek karşınıza, gördüğünüz kutucuklara CRN lerinizi yazacaksınız. Her kutucuğa bir CRN.


Eğer bir derste, **Web Kaydı Oldu** yazmıyorsa; o dersi alamamışsınız demektir. Yani aşağıdaki kutucuklara, elinizde bulunan o ders için alternatif CRN yi yazıp submit e tıklayacaksınız.
CRN lerin girildiği sayfanın simülasyonu burada mevcut :)
Alamadığınız dersler için; sistem tüm öğrencilere yeniden açılacaktır. Bu sürede, yetersiz gelen dersler için kontenjan artırımı yapılacak olup sis.itu.edu.tr den ne zaman ve ne kadar yapılacağı duyurulacaktır. İstediğiniz derste kontenjan artarsa, sisteme giriş yapıp o dersi alabilirsiniz.
2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, Lisans Akademik Takviminde belirtilen derslerden birisini bırakıp bir başka derse yazılma (add-drop) işlemi ile bir dersten tümüyle çekilme işlemini Danışman Onayı olmadan yapacaklardır.
İhtiyaç olursa, danışman hocanızı öğrenmek için:
Sis.itu.edu.tr ye giriş yaptıktan sonra, öğrenci servisi>danışman menüsü>danışman bilgisi