|
İŞ DÜNYASI
SAVAŞLARI Yazar: Barrie G. JONES Yayınevi: İlgi Yayınevi İş adamları için başarıyı sağlayan
etkenler kumandanlar için çok önemli olan etkenlerde aynıdır. İş savaşlarında
başlıca stratejiler: a)Engelleme b)Saldırı c)Savunma d)Bağlaşma e)Destek Engelleme: İş dünyasında engelleme stratejileri, rakiplere tedbirli
olmaları gerekti-ğini vurgulayarak dengeyi sürdürmeyi amaçlar. Şirkaetin güç
ve üstünlük-lerinden kayanklanarak düaenlenen ve rekabet heveslerini kıracak
şekilde yürütülen çalışmalardır. Bir engelleme staratejiisinde en önemli
etken rakibin niyetini ve yeteneklerini iyi hesaplamaktır. Saldırı:
a-)Fiyatlandırma b-)Reklam c-)Ambalajlama d-)Ürünler e-)İşbirliği f-)Yönetim baskınları g-)Yasal manevralar Düşmanın size saldırmasını önlemenin yolu sizin ona
saldırmanızdır. Başarılı olmak için amaç düşmanın ve savaş alanının doğru
seçilmesine bağlıdır. Düşmanı hafife almak savaş alanını yda amacı
önemsememek saldırı stratejisinin çökmesine neden olur. Saldırı en iyi savunmadır derken bunun kesin sonuçlarını
yanlızca firmanın kaynakları yeterli ise etkili bir saldırıyı yürütme
kararlılığı varsa rakiplerinin üstesinden gelebilecekse rakip savunmaları ve
pazar koşullarını çok iyi tanıyorsa alınabilinileceğini bilmek gerektir. SAVUNMA; Savunma stratejileri bir saldırıya karşı koymak saldırganın
kayıp vermesini sağlayarak ya onu geri çekilmeye zorlamak yada girişim
inceliği kazandırarak savunana karşı saldırı fırsatı vermek üzere
gerçekleştirilen çarpışma manevralarıdır. Şu gerçek her zaman geçerlidir ki iyi hazrlanmış savunma
stratejileri aşırı güvene yol açar. Buda tedbirsizlik haline dönüşerek bir
tuzak oluşturur. Bir anlık gizleri yumma, savunmanın saldırı önünde çıkmesine
neden açabilir. Kendine güven insanı öldürür. Savaşta ve işdünyasında hiç
kimse kimseye karşı ikinci bir şans tanımaz. BAĞLAŞMA; İşdünyasında bağlaşmalar, pazardaki güç dengesini korumak
baskı gruplarını denetim altına tutmak, şirketlerin ortak çıaralarını
kaldırmak yeni rakipleri engellemek, başkalarına ait pazarlara saldırmak veya
kendi pazar paylarını korumak için kullanılan stratejilerdir. DESTEK; Temel destek öğeleri 1-Silahlar a-Teknolojik silahlar b-Üretim silahları c-Parasal silahlar d-Pazarlama silahları 2-Haber alma a-Rakibe yönelik bilgi alma b-Pazara yönelik bilgi alma c-Çevresel bilgi alma 3-Organizasyon ve önderlik 4-İletişim 5-Lojistik a-üretimb-Dağıtım c-ürün destek Destek öğeleri Şirketlerin ve ordularin kilit kaynaklarıdır.
Engellelme saldırı savunma, bağlaşma veya herhangi bir stratejik savaşta veya
iş dünyasında etkili destek olmaksızın başarıyla uygulanamaz. SONUÇ; Bir şirketin pazarda yaşamak için tek formül rakiplerini saf
dışı bırakmasıdır. İşdünyasında uzlaşma, anlaşma, detay gibi politik gelenekler
yoktur. çünkü bunlar rekabetle bağdaşmaz. Şirketler güvenlik, egemenlik
güçlerine yönelik tehditlerle karşılaştıklarından yaşamak için çarpışmak
zorundadırlar. Şirketlerin 1980'li yllardan bu yana oynamakta olduğu oyunun
adı: “Yaşam savaşıdır.” Mevcut pazar koşullarında yaşamak için gerekli olan oyunun kuralları ise kanıtlanmış askeri deneyimlerden edinilmiş engelleme, saldırı, savunma ve bağışlama stratejilerini esas alan politikalardan oluşur. |