İzdüşüm algoritması:

İzdüşüm denince akla ilk gelen, "dik izdüşüm" kavramıdır. Eğer cisimlerin ekran görüntülerini dik izdüşümlerini alarak elde etseydik, derinlik algılanamayacak, dolayısıyla uzak ve yakın noktaları ayırt etmek zorlaşacaktı.
Bizim kullandığımız perspektif izdüşüm yöntemi, ekranın arkasında seçilmiş bir odak noktasına cismin noktalarını bağlayan doğruların ekranı kestiği yerlerin görüntüye dahil edilmesi ile gerçekleştirilir. Böylece uzak cisimler daha küçük görünür, yani gözümüzdeki perspektif etkisi oluşur. Fakat, ekran düzlemsel olduğu için kenarlara doğru hata payı oluşur. Bu da odak yeterince uzak olursa önemsenmeyecek kadar azdır. Odak uzaklaştıkça görüntüler dik izdüşümde oluşacak görüntüye yaklaşır.