2015 Yılı Güz Dönemi

Otomatik Kontrol Sistemleri için Önerilen Ders Planı

 

Tarih Konular

14 Eylül 2015

(1. Hafta)

GİRİŞ

bullet

Motivasyon

bullet

Tanım ve kavramlar

bullet

Tarihi gelişim

bullet

İşaretler ve sistemler

bullet

Geri besleme kavramı

21 Eylül 2015

(2. Hafta)

DERS YOK!

28 Eylül 2015

(3. Hafta)

SİSTEM MODELLENMESİ 

bulletLineer Sistemler
bulletTransfer Fonksiyonları
bulletDurum değişkenleri modelleri
bulletBlok Diyagramlar

5 Ekim 2015

(4. Hafta)

SİSTEM MODELLENMESİ (Devam)
bulletElektriksel sist. modellenmesi
bulletMekanik sist. modellenmesi
bulletÖtelemeli mekanik sistemler
bulletDönel mekanik sistemler 

12 Ekim 2015

(5. Hafta)

 SİSTEM MODELLENMESİ (Devam)
bulletElektromekanik sist. modellenmesi

19 Ekim 2015

(6. Hafta)

ZAMAN TANIM BÖLGESİ ANALİZİ
bullet

Sürekli sistemlerin zaman yanıtı

bullet

Sürekli hal hatası

bullet

İkinci mertebeden bir sitemin geçici hal yanıtına ilişkin kriterler (sönüm oranı, sönüm faktörü, doğal frekans vs.)

bullet

Eklenen kutup ve sıfırların etkileri

26 Ekim 2015

(7. Hafta)

KARARLILIK ANALİZİ
bullet

Sürekli sistemlerin kararlılık tanımı

bullet

Routh tablosu yöntemi

2 Kasım 2015

(8. Hafta)

KÖKLERİN YER EĞRİSİ TEKNİĞİ 
bullet

2. dereceden bir sistemin kök eğrisi

bullet

Kök eğrilerinin kuralları

9 Kasım 2015

(9. Hafta)

UYGULAMA / ARA SINAV I (13 Kasım Cuma, 17:30)

16 Kasım 2015

(10. Hafta)

KÖKLERİN YER EĞRİSİ TEKNİĞİ (Devam)
bullet

Kök eğrilerinin özellikleri ve çizimi

bullet

Kök eğrisi örnekleri

KONTROLÖR TASARIMI
bullet

P tipi kontrolörler ve K sentezi

23 Kasım 2015

(11. Hafta)

KONTROLÖR TASARIMI
bullet

PI tipi kontrolör tasarımı

bullet

PD tipi kontrolör tasarımı

30 Kasım 2015

(12. Hafta)

KONTROLÖR TASARIMI
bullet

PID tipi kontrolör tasarımı

7 Aralık 2015

(13. Hafta)

UYGULAMA / ARA SINAV II (11 Aralık Cuma, 17:30)

14 Aralık 2014

(14. Hafta)

FREKANS TANIM BÖLGESİ ANALİZİ
bullet

Rezonans frekansı ve bant-genişliği

21 Aralık 2015

(15. Hafta)

UYGULAMA  ve YETİŞMEYEN KONULAR

 

Up Plan Baglantilar Ders Hakkinda Öğrenciler