TEZ DANIŞMANLIKLARI

İçten Yanmalı Motorlarda Yanma Performansının İncelenmesi, Hüseyin Hüsnü Dicle, Yüksek Lisans Tezi, 1993.

Doğal Gaz Motorlarında Yanma Performansı ve Egzoz Gazları Analizi, Hakan S. Soyhan, Yüksek Lisans Tezi, 1995.

Karayolu Taşıt Aerodinamiğinin Sayısal Yöntemlerle İncelenmesi, Malik Tokatlıoğlu, Yüksek Lisans Tezi, 1997.

Taşıt Aerodinamik Özelliklerinin Sayısal Yöntemlerle İncelenmesi, Markos Çağan, Yüksek Lisans Tezi, 2000.

Chemical Kinetic Modelling of Autoignition under Conditions Relevant to Knock in Spark Ignition Engines, Hakan S. Soyhan, Doktora Tezi, 2000.

Multidimensional Modelling of HCCI Engines, Alper Kutluata, Yüksek Lisans Tezi, 2002.

Buji Ateşlemeli Motorlarda Türbülanslı Yanma Mekanizması Kullanılarak Azot Oksit Emisyonlarının Belirlenmesi, Feridun Çoğalan, Yüksek Lisans Tezi, 2003.

Doğal Gaz Yanma Mekanizmasının İncelenmesi, Sertaç Çadırcı, Yüksek Lisans Tezi, 2004.

Diesel Motorlarında Yanmanın Modellenmesi, Abdurrahman İmren, Yüksek Lisans Tezi, 2004.

İçten Yanmalı Motorlarda LPG’nin Yakıt Olarak Kullanımı, Yalçın Güler, Yüksek Lisans Tezi, 2006.

Şehir İçi Taşımacılıkta Kullanılan Otobüslerde Doğal Gaz Kullanımının Karbon Dioksit Emisyonlarına Etkileri, Anıl Diler, Yüksek Lisans Tezi, 2006.

Ulaştırma Sektöründen Kaynaklanan Sera Gazı Emisyonları, M. Aydın Pekin, Yüksek Lisans Tezi, 2006.

Doğal Emişli Bir Dizel Motora Aşırı Doldurmanın Uygulanması, Abdülmecit Arslan, Yüksek Lisans Tezi, 2006.

Marmaray Projesinin Karayolu Ulaşımından Kaynaklanan Sera Gazı Emisyonlarına Etkisi, Rıfat Kohen Yanarocak, Yüksek Lisans Tezi, 2007.

Farklı Yakıtların Dizel Motoru Performans ve İs Emisyon Parametrelerinin Deneysel ve Teorik Olarak İncelenmesi, Mehmet Oral, Yüksek Lisans Tezi, 2007.

Impact of Different Nozzle Specifications on Engine Emissions, Hasan Alper Bozkurt, Yüksek Lisans Tezi, 2008.

Toplu Taşımacılık Sistemlerinin Sera Gazı Emisyonlarına Etkisi, Levent Topçu, Yüksek Lisans Tezi, 2008.

Toplu Taşımadaki Doğalgazlı Otobüslerin Karbondioksit Emisyonlarına Etkisi, Mehmet Tektanıl, Yüksek Lisans Tezi, 2008.

Avrupa Şehir Çevrimi ile Amerikan Şehir Çevriminin Arasındaki Farkların Deneysel Olarak İncelenmesi, K. Mert Gürsürer, Yüksek Lisans Tezi, 2009.

İstanbul’da Denizyolu Ulaşımının Sera Gazı Emisyonlarına Etkisi, M. Sedat Çevirgen, Yüksek Lisans Tezi, 2009.

İstanbul Şehir Çevriminin A.B.D. ve Avrupa Test Çevrimleri ile Emisyon Faktörleri ve Yakıt Tüketimi Açısından Deneysel Olarak Karşılaştırılması, Hasan Ali Taha Öztürk, Yüksek Lisans Tezi, 2010.

Şehir Çevrimlerinin Oluşturulmasında Takip Aracı Yönteminin İrdelenmesi, Utku Yücel Yaşar, Yüksek Lisans Tezi, 2010.

Effects of Various Drive Cycles on EGR Cooler Contamination and Contamination on EGR Valve Position, Şerif Can Tekin, Yüksek Lisans Tezi, 2010.

Benzinli Binek Araçlarda İşletme Koşullarının Sera Gazı ve Diğer Kirletici Egzoz Emisyonlarına Etkisi , Ender Sel, Yüksek Lisans Tezi, 2010.

The Full Operating Cycle Modelling of Heavy-Duty Diesel Engines, Abdurrahman İmren, Doktora Tezi, 2010.

Reduction of Gas-Phase Reaction Mechanism of Isooctane for the Description of Partial Oxidation of Surrogates of Gasoline and Diesel, Hüseyin Karadeniz, Yüksek Lisans Tezi, 2010.

Motor Güç Eğrisinin Emisyon ve Yakıt Tüketimi Üzerindeki Etkisi, Semih Sağener, Yüksek Lisans Tezi, 2011.

Türkiye’deki Otomotiv Sanayi Ar-Ge Kapasitesinin İncelenmesi ve Avrupa Birliği ile Kıyaslanması, Abdurrahman Türk, Yüksek Lisans Tezi, 2011.

Seyir Çevrimlerinin Oluşturulmasında Yokuş Direnci Etkisinin İncelenmesi, Serdar Çetin, Yüksek Lisans Tezi, 2012.

Methodology Development for the Construction of a Driving Cycle in order to Determine the Exhaust Emissions of Road Vehicles, Cenk Dinç, Doktora Tezi, 2013.

Development of Trailer Truck Engine Duty Cycles for Turkey Usage Profile, Fatih Ünal, Yüksek Lisans Tezi, 2014.

Experimental Investigation of the Effects of a Cylinder Head Post-valve Geometry on In-flowing Swirl Motion in a Four Cylinder Diesel Engine, M. Tahiry Rabety, Yüksek Lisans Tezi, 2014.

Taşıtlarda Yakıt Dolum Performansını Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi, Okan Gündoğan, Yüksek Lisans Tezi, 2014.

Investigation of RCCI Engine Emission and Performance, Elif Gözen, Yüksek Lisans Tezi, 2015.

Calculation of Cylinder Head Metal Temperature for a HD Diesel Engine Which Has a Variable Speed Pump Operated by Electronic Control Unit, Baran Çelikten, Yüksek Lisans Tezi, 2016.

Çift Yakıtlı Sıkıştırmalı Ateşlemeli bir Motorda Yanmanın 3-boyutlu Modellenmesi, Muhammet Aydın, Yüksek Lisans Tezi, 2016.

Investigating the effects of variable valve timing on spark ignition engine performance, Sepehr Bapiri, Yüksek Lisans Tezi, 2016.

Comparative study of combustion modes in internal combustion engines using CFD simulations, Mobin Majidi Dolat Abadi, Yüksek Lisans Tezi, 2016.

Investigating the Effect of Spark Advance, Compression Ratio and Charge Pressure on Performance of an Ultraboosted Gasoline Engine, Asena Nihan Ebrinç, Yüksek Lisans Tezi, 2017.

Working Fluid Ranking Using Cosmo and Refprop Softwares for a Mobile Waste Heat Recovery System, Mutlu Şimşek, Yüksek Lisans Tezi, 2017.

Mathematical Modeling of NOx and Soot Emissions for Diesel Engines, Rüştü Taylan Yarar, Yüksek Lisans Tezi, 2017.

İçten Yanmalı Motorlarda Yakıta Etanol Katkısının Motor Emisyon ve Performansına Etkisi, Gizem Çaylar, Yüksek Lisans Tezi, 2018.

Effect of Split Injection on Combustion and Emissions at Full Load Condition, Songül Şenyurt, Yüksek Lisans Tezi, 2018.

Motorlu Taşıtlardan Kaynaklanan Egzoz Gazı Emisyonlarının Gerçek Hayat Seyir Koşullarına Göre Modellenmesi, Muhammet Aydın, Doktora Tezi, 2023.





ANA SAYFAYA DÖNÜS








Prof.Dr. Cem Soruşbay

İstanbul Teknik Üniversitesi – Makina Fakültesi
Otomotiv Laboratuvar
ı