Dersin Adı |
Kodu |
Normal
Yarıyılı |
Kredisi
|
Ders |
3 |
||
Uygulama |
0 |
||||||
Endüstriyel Elektronik |
ELE428 |
Bahar |
3 |
Laboratuvar
(Saat/Hafta) |
0 |
||
Dersin Dili
|
Türkçe
|
||||||
Dersin Türü |
Mühendislik Tasarım dersi |
||||||
Dersin Koordinatörü |
- |
||||||
Dersin Sorumlusu |
Prof. Dr. Hakan Kuntman, Öğr. Grv. Dr. Metin Yazgı |
||||||
Dersin Yardımcısı
|
Ar. Grv. Y.Müh. Sinem Çiftçioğlu
Keleş |
||||||
Dersin Amacı |
Bu derste,
endüstriyel elektronikteki yapı blokları konusunda öğrenciye
temel bilgilerin verilmesi, bu alanda yol gösterilmesi ve öğrenciye yeni
ufuklar açılması amaçlanmaktadır. |
||||||
Dersin İçeriği |
İşlemsel
kuvvetlendiricilerin doğrusal ve doğrusal olmayan
uygulamaları: Akım kaynakları, AC-DC çeviriciler, fonksiyon
üreteçleri, karşılaştırıcılar, Schmitt
tetikleme devreleri, osilatör uygulamaları. Analog işlem
blokları:. OTA uygulamaları, enstrümantasyon kuvvetlendiricisi. PLL
uygulamaları. Güç Kaynakları : Sabit ve ayarlanabilir gerilim
regülatörü tümdevreleri ile güç kaynağı tasarımı,
anahtarlamalı güç kaynakları (DC-DC çeviriciler). Güç MOS
tranzistoru ve uygulamaları: Akım gerilim
bağıntıları, anahtarlama özellikleri, güvenli çalışma
ve soğutma problemi, sürücü devreleri, güç kaynağı ve
kuvvetlendirici yapıları, köprü çalışma. Algılayıcılar: Sıcaklık, nem, basınç, yer değiştirme, aydınlık şiddeti
algılama.. |
||||||
Dersin Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler |
Endüstriyel Elektronik yapı bloklarının
tasarımına yönelik temel bilgiler, tasarımda bilgisayarla
benzetimden yararlanma |
||||||
Ders Kitabı (Notu) |
H. Hakan Kuntman:
Endüstriyel Elektronik (Telif Kitap, Genişletilmiş 3. Baskı),
Birsen Yayınevi, İstanbul, 1998 (2003). |
||||||
Diğer Kaynaklar |
T.E. Kissel, Industrial Electronics, Prentice
Hall, 2003. C.D. Simpson,
Industrial Electonics, Prentice Hall, 1996. N. Mohan, T.M. Undeland, W.P. Robbins, Power Electronics,John Wiley and Sons. Inc., |
||||||
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
||||||
Ön Koşul Konuları |
- |
||||||
Ödev ve Projeler |
Tasarım ve Bilgisayarla Benzetim Ödevleri |
||||||
Laboratuvar Deneyleri |
- |
||||||
Bilgisayar Kullanımı |
SPICE benzetim programı |
||||||
Diğer Uygulamalar |
- |
||||||
Başarı Değerlendirme Sistemi |
|
Adedi |
Etki Oranı % |
||||
Ara
Sınavlar
|
2 |
30 |
|||||
Kısa Sınavlar |
3 |
10 |
|||||
Ödevler |
2 |
10 |
|||||
Projeler |
- |
|
|||||
Dönem Ödevi |
- |
|
|||||
Laboratuvar |
- |
|
|||||
Diğer (belirtiniz) |
- |
|
|||||
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
|||||
Ders Gruplarına Göre Ders Kredisinin
Dağılımı % |
Temel Bilimler
|
|
|||||
Temel Mühendislik |
|
||||||
Mühendislik Tasarım |
100 |
||||||
İnsan ve Toplum Bilimleri |
|
||||||
Hafta
|
Konular
|
1 |
İşlemsel kuvvetlendiricilerin doğrusal uygulamaları |
2 |
İşlemsel kuvvetlendiricilerin doğrusal olmayan uygulamaları: fonksiyon üreteçleri, |
3 |
AC-DC çeviriciler, |
4 |
Karşılaştırıcılar, Schmitt tetikleme devreleri, |
5 |
Osilatör uygulamaları |
6 |
Analog işlem blokları:. OTA uygulamaları, enstrümantasyon
kuvvetlendiricisi. PLL uygulamaları. |
7 |
1. Yıliçi Sınavı |
8 |
Güç Kaynakları : Sabit ve ayarlanabilir gerilim regülatörü tümdevreleri
ile güç kaynağı tasarımı, |
9 |
Anahtarlamalı güç kaynakları (DC-DC çeviriciler). |
10 |
Güç MOS tranzistoru ve uygulamaları: anahtarlama özellikleri, |
11 |
Güvenli çalışma ve soğutma problemi, Güç kaynağı
ve kuvvetlendirici yapıları, köprü çalışma |
12 |
2. Yıliçi Sınavı |
13 |
Algılayıcılar: Sıcaklık, nem, basınç, yer
değiştirme, aydınlık şiddeti algılama.. |
14 |
Yer değiştirme, aydınlık şiddeti algılama.. |
Dersin 1: Hiç
Katkısı Yok, 2:
Kısmen Katkısı Var, 3:
Tam Katkısı Var
|
Öğrenciye
Kazandırılması Amaçlanan Bilgi Ve Beceriler |
1 |
2 |
3 |
1 |
Matematik, Temel
Bilim ve Mühendislik bilgilerini Elektronik ve Haberleşme
Mühendisliği alanında uygulama becerisi |
|
|
+ |
2 |
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında deney
tasarlama, yürütme ve sonuçları yorumlama becerisi |
|
|
+ |
3 |
Amaca yönelik sistem ve sistem bileşenlerini tasarlama becerisi |
|
+ |
|
4 |
Çok disiplinli konularda çalışma yetisi |
+ |
|
|
5 |
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında problemleri
tanımlama, modelleme ve çözme becerisi |
|
|
+ |
6 |
Mesleki ve etik sorumlulukların doğru algılanması |
|
+ |
|
7 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
|
+ |
|
8 |
Mühendislik
uygulamalarının küresel/toplumsal düzeyde etkilerinin doğru
algılanması |
+ |
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme ve alanındaki gelişmeleri
izleyebilme becerisi |
|
|
+ |
10 |
Çağcıl sorunlar konusunda bilinç |
|
|
+ |
11 |
Mühendislik uygulamalarının gerektirdiği yöntem ve yetiler
ile modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi |
|
|
+ |
12 |
Kalite bilinci |
|
+ |
|
13 |
Bireysel ve takım içinde çalışma becerisi |
|
+ |
|
Düzenleyen: Hakan Kuntman |
Tarih: 6.01.2006 |