Dünyanın küçülmesi, avuçların içine alınması, toplumların gelişmişliği ile doğru orantılıdır. Gelişmekte olan ülkelerde ise televizyon hala en gözde ve etkili iletişim aracıdır. Radyonun sınır tanımazlığı kanıtlanmıştır. Televizyon karşısında hiçbir zaman geri plana düşmemesi ise, insanların hayal dünyalarını doğrudan harekete geçiriyor olmasıdır. Ülkemizde radyo ve televizyon yayıncılığında öncü rolü oynayan İ.T.Ü.'de bu dersin amacı; radyo ve televizyon yayıncılığının program türleri, uluslararası yayın karşılaştırmaları, dinleyici/izleyici kitleler üzerindeki olumlu ya da olumsuz etkilerini incelemeye yöneliktir.
TÜRKÇE İÇERİK:
İletişim ve iletişim araçları.
Televizyon program türleri.
Radyo program türleri.
Türkiye'de radyo/televizyon yayıncılığı.
Televizyon izleyici kümeleri.
Televizyon ve toplum.
Medya grupları ve stratejiler.
Dünyada radyo-televizyon sistemleri.
Popüler kültür üzerine analiz.
English content:
Communication and means of comunication. Types of television programs. Types of radio programs. Radio and television broadcast in Turkey. Groups of television spectators. Television and society. Media groups and their strategies. Radio and television systems in the world. Analysis of popular culture.
KAYNAKLAR:
-Alemdar, K., Kaya R., Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Savaş Yayınları, Ankara 1983
-Aziz A., Televizyonun Yetişkin Eğitimindeki Yeri ve Önemi, TODAİE, Ankara, 1975
-Oskay Ü. ,Kitle Haberleşme Teorilerine Giriş, Ankara Üniversitesi SBF Yayınları, 1969
-Oskay Ü.,Toplumsal Gelişmede Radyo ve Televizyon , , Ankara Üniversitesi SBF Yayınları, 1971
-Oskay Ü., Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri , Ankara Üniversitesi SBF Yayınları, 1982
-Schramm, W., Mass Media and National Development, Stanford University Press, Stanford, 1985
-McQuail,D., Sociology of Mass Communications, Penguin Books, Middlesex, 1979