(Bu haber, 10 Ağustos 2006’da
yayımlanmıştır)
© AHMET SUHA ÇALKIVİK
İran ve Türkiye’den filmler Avustralya’da
buluştu
Avustralya’nın önemli uluslararası film festivali Brisbane
15. yaşını kutlarken, Türk ve İran Sinemalarını aynı programda buluşturdu. ‘İran ve Türkiye’de Kadın, Sinema ve İslâm’
başlığını taşıyan programda her iki ülkeden seçilen filmler, genelde ‘kadın’
teması üzerine odaklanan yapımlardan oluşuyor.
Yılmaz Güney’in Altın Palmiye ödüllü ‘Yol’ (1982), Zeki Demirkubuz’un ‘Masumiyet’ (1997), ‘Üçüncü Sayfa’ (1999), ‘İtiraf’ (2001), Kutluğ Ataman’ın ‘İki Genç Kız’(2005) gibi uzun metraj filmleriyle, Yeşim Ustaoğlu’nun ‘Sırtlarındaki Hayat’ (2004), Pelin Esmer’in ‘Oyun’ ve Nuran Seyhan Bayer’in ‘Sesimi Duy’ (2002) adlı belgesel filmlerin yanı sıra, aynı programda İran’ın unutulmaz kadın sanatçılarından (şair-yönetmen) Forugh Farrokhzad’ın bir kuşağın doğumunu müjdeleyen filmi ‘The House is Black’ (1962), Marva Nabili’nin ‘The Sealed Soil’ (1977), Dariush Mehrjui’nin ‘Sara’ (1993), Marziyeh Meshkini’nin ‘The Day I Became A Woman’ (2000), Tahmineh Milani’nin ‘The Hidden Half’ (2001), Mohsen Abdolvahab ve Rakhshan Bani-Etemad’ın birlikte yönettikleri ‘Gilaneh’ (2005), Niki Karimi’nin ‘One Night’ (2005), Sepideh Farsi’nin ‘The Gaze’ (2006), Shalizeh Aref Poor’un ‘Under the Skin of Baran
’ (2003) adlı belgeseli ve Poopak Mozafari’nin ‘Aan’ (2004) adlı kısa filmi gösterime giriyor.