Eğitim


III- UYGULANACAK EĞİTİM PROGRAMLARI

Yukarıda bahis konusu edilen etkenler göz önüne alınırsa ilk aşamada verilecek olan dersler mühendislik eğitimi için temel fen ve seçilmiş uzmanlık alanlarından olacaktır. Uzaktan Eğitim Ağının hitap etmesi muhtemel kitle açısından müfredat tasarımının klasik üniversitelerden farklı ve hatta daha geniş olması beklenir. Öğrenci adedi nedeniyle ihtiyacın en yoğun olduğu lisans düzeyi ile, uzmanlık eğitiminin stratejik önemi nedeniyle yüksek lisans öğretimleri birlikte ele alınmalıdır. Bu şekilde kurulacak altyapı ve düzenden kolayca lisans üstü öğretimde, mezunlar için sürekli eğitimde ve üniversiteye hazırlanmakta olan lise öğrencileri için hazırlık kursları vermede yararlanılabilir. İkincil amaçlı ek uygulamalar, akılcı bir zaman paylaşımı ile, uydu kirası, teknik donanım, teknik kadro gibi masrafların birincil amaca yönelik öğretim üzerindeki payını azaltacaktır. Ayrıca kurulacak altyapı, verici üniversitelerdeki, seminer, konferans, kurs vb. ders programı dışında kalan destek eğitim faaliyetlerinin de tüm alıcı noktalara ulaştırılabilmesine de olanak sağlayacaktır.

Bu programa dahil edilecek disiplinler, ülkenin insan gücü ihtiyacının en yüksek olduğu alanlarla uyumlu olmalıdır. Ayrıca programa dahil mühendislik alanlarının tüm derslerinin değil, o alan için sadece en önemli derslerin bu yoldan verilmesi gerekir.

 Bu programda görev alacak öğretim üyelerinin, her şeyden önce bu yöntemi benimsemiş olmaları, ve ayrıca verici üniversitelerin ders verme yeteneği yüksek elemanları arasından seçilmesi gerekir (öğrencilere verilen değerlendirme anketlerinin sonuçlarından yararlanılabilir).