Prof.Dr. Ali G. Göktan

 

 

 

 

Özgeçmiş

Meslek Hayatı

Yayın ve çalışmaları

Atıflar


Prof.Dr. Ali G. Göktan’ın Özgeçmişi

 ADI ve SOYADI                              :    Ali Güvenç GÖKTAN

DOĞUM TARİHİ ve YERİ                :    26.03.1954, Ankara

BABA ADI ve MESLEĞİ                 :    Hikmet GÖKTAN, Emekli Öğretmen

ANNE ADI ve MESLEĞİ                 :    Nüzhet Ayhan GÖKTAN, Emekli Öğretmen

MEDENİ HALİ                                 :    Evli, bir çocuklu

İLK ÖĞRENİM                                :    1961-1962 İltekin İlkokulu, Ankara

                                                           1962-1965 Bahçelievler İlkokulu, Ankara

ORTA ÖĞRENİM                            :    1965-1968 Cumhuriyet Lisesi, Ankara

                                                           1968-1971 Fenerbahçe Lisesi, İstanbul

YÜKSEK ÖĞRENİM

       LİSANS                                   :    İ.T.Ü.  Makina Fakültesi, Genel Makina

              Başlangıç                         :    1971 kış

              Mezuniyet                        :    1975 yaz

              Staj                                  :    Otosan A.Ş., İstanbul

       YÜKSEK LİSANS                    :    İ.T.Ü.  Makina Fakültesi, Konstrüksiyon

              Başlangıç                         :    1975 kış

              Mezuniyet                        :    1977 yaz

       DOKTORA                               :    İ.T.Ü.  Makina Fakültesi, Taşıt Tekniği Kürsüsü

              Yönetici                            :    Prof. Orhan DALDAL

              Konu                                :    Havalı Yaylarda Sönüm

              Başlangıç                         :    1977

              Teslim                              :    Mayıs 1982

              Ünvan                              :    28.10.1982

ASKERLİK                                     :    01.11.1982 - 01.03.1983 Antalya

YARDIMCI DOÇENTLİK                  :    10.10.1986

DOÇENTLİK                                   :    04.11.1987

PROFESÖRLÜK                             :    10.06.1995

YURT DIŞI DENEYİMİ                    :    01.10.1980-31.07.1982 TU Braunschweig, (DAAD)

                                                           01.01.1985-30.06.1986 TU Braunschweig,

                                                           01.05.1989-30.10.1989  TU Braunschweig,

                                                                        (Alexander von Humboldt-Stiftung)

                                                           01.07.1998-31.08.1998 University of Michigan, MI, USA

                                                           01.07.1999-31.08.1999  Tenneco Automotive

                                                                01.07.2000-31.08.2000  Tenneco Automotive,

                                                           01.07.2001-31.08.2001  Tenneco Automotive, Engineering

                                                                                                Center, Grass Lake, MI, USA


Prof.Dr. Ali G. Göktan’ın Meslek Hayatı

 

02.08.1977 tarihinde asistan olarak girmiş olduğu, İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Taşıt Tekniği Kürsüsü'nde, o yıllarda inşaatı tamamlanan Ayazağa Kampüsü'ndeki Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarının planlanması, makina ve donanımların temini, montajı ve işletmeye alınması konularında yoğun çalışmalarda bulunmuştur.

Aynı tarihte doktora konusu ile ilgili çalışmalara başlamış, hazırlık araştırmalarını tamamlayarak havalı yaylarda, hava kullanılarak elde edilebilecek sönüm ile ilgili deneyleri Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarlarında bulunan ve montaj ve işletmeye alma çalışmalarında da bulunduğu Hidropuls Taşıt Titreşim Donanımı'nda gerçekleştirmiştir.

01.10.1980-31.07.1982 tarihleri arasında Alman DAAD bursu almış ve Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig'da misafir araştırmacı olarak bulunmuş olup burada yapmış olduğu çalışmalar:

        Doktora konusu ile ilgili olarak İ.T.Ü.'de başlatmış olduğu teorik araştırmalarını ve yapmış olduğu deneylerin yorumunu tamamlamıştır.

        "Havalı Fren Düzenlerinde Hava Akımının Bilgisayar ile Simülasyonu" çalışmalarına katılmış ve hava akışının nümerik analizi için doktorasında uyguladığı yöntemleri kullanarak başarılı simülasyonlar gerçekleştirmiştir.

        "Binek Otolarının Fren Düzenlerinde Optimal Kuvvetlendirme Katsayıları" konusu ile ilgili teorik çalışmalar, kaynak araştırmaları, laboratuvar deneyleri, yol deneyleri, sonuçların değerlendirilmesi ve irdelemelerden oluşan çalışmalarda bulunmuştur. Sonuçlar gerek bir enstitü raporu olarak, gerekse bir makale halinde derlenmiş olup "Deutsche Kraftfahrtforschung und Straßenverkehrstechnik" dergisinin 282. sayısı olarak yayınlanmıştır.

Yurt dışına sefer yapan yolcu otobüslerinin, teknik açıdan uluslararası trafiğe uygunluk kontrollerinin yapılabilmesi için Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarlarına gelen talep üzerine, 1983 yılında kısa süreli yurt dışına giderek Alman TÜV kuruluşlarında konu ile ilgili incelemeler yapmış ve daha sonra bu kuruluşlardaki uygulamalara paralel kontrollerin organize edilerek İTÜ bünyesinde uygulamaya konulmasında etkin rol oynamıştır.

1983-84 yıllarında İstanbul İl Trafik Komisyonu'nda İstanbul Teknik Üniversitesi'ni temsilen görev yapmıştır.

1984 yılında V. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu'nda İ.T.Ü.'yü temsilen bulunmuş ve Karayolları Taşıtları İmalat Sanayii ile ilgili raporun hazırlanmasında görev almıştır. Rapor Devlet Planlama Teşkilatı'nca 1985 yılında kitap halinde yayınlanmış bulunmaktadır.

1984 yılında kazanmış olduğu Alman Alexander von Humboldt-Stiftung bursu ile 01.01.1985-30.06.1986 tarihleri arasında ve daha sonra da 01.05.1989-30.10.1989 tarihleri arasında olmak üzere toplam 24 ay süre ile misafir araştırmacı olarak Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig'da bulunmuş olup burada yapmış olduğu çalışmalar:

        "Binek Otolarında Fren Pedalı Karakterinin Optimizasyonu"  konusu ile ilgili teorik çalışmalar, kaynak araştırmaları, bilgisayar simülasyonu ve laboratuvar deneylerinden oluşan bir çalışmayı tek başına gerçekleştirmiştir. Simülasyon deneyi sonuçları bir makale halinde derlenmiş olup "Automobil-Industrie" dergisinin 87/2 sayısında yayınlanmıştır.

        Yukarıdaki çalışmanın ilk sonuçlarından edinilen deneyimlerin yol göstermesi ile bu çalışmayı izleyen ve özel bir Alman firmasının vermiş olduğu geniş çaplı bir proje kapsamında gerek fren pedalı kuvvet-yol karakterinin antropolojik optimizasyonu, gerekse fren devre arızaları halinde pedal düşme miktarının optimizasyonu konularındaki çalışmalara katılmıştır. Konu ile ilgili olarak önce deney arabasının fren sistemine eklenmek üzere bir pedal karakteri ve pedal düşme miktarı simülatörü geliştirilmiş ve daha sonra bu simülatör ve çeşitli ölçü ve kayıt donanımları ile teçhiz edilen muhtelif taşıtlarla iki ayrı bölümden oluşan yol deneyleri gerçekleştirilmiştir. Deney sonuçları, özel olarak geliştirilen bilgisayar yazılımları ile değerlendirilerek iki ayrı makale halinde derlenmiş ve "Bosch Technische Berichte" dergisinde Aralık/1987 tarihinde yayınlanmıştır.

        Karayolu taşıtlarında kullanılan Anti-Blokaj Sistemlerinin kontrol mekanizmaları ve Çekici Römork katarlarının yüke bağlı otomatik fren düzenlerinin tasarımı ile ilgili inceleme ve araştırmalar yapmıştır.

İ.T.Ü. Makina Fakültesi'nde 1983/84 yaz yarıyılında Yüksek Lisans programında"Taşıt Konstrüksiyonu" dersini vermeye başlamış olup, halen aynı dersle birlikte "Taşıtlarda Aktarma Organları" ve "Makina Projesi", "Taşıt Laboratuvarı" derslerini Lisans programında vermektedir. Ayrıca 1987/88 öğretim yılından beri Yüksek Lisans programında "Taşıt Tasarımı" dersini vermekte olup bu dersin içeriği tamamen kendisine ait ve orijinaldir. Söz konusu derse ait yazmış olduğu kitabı, 1992 yılında yayınlanmıştır.

1987 yılında İ.T.Ü. Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uygulama-Araştırma Merkezi'nin desteği ile "Vakumlu Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki Kuvvet-Basınç Karakterinin İncelenmesi" konulu bir araştırma yapmıştır.

Üniversite dışı eğitim faaliyetlerine katkı olarak 1987 yılında PEM A.Ş. adına Alman Meslek Eğitim Enstitüsü'nün (Bundesinstitut für Berufsbildung) "El Becerileri - Metal İşleme ,  Öğrenciler için Alıştırmalar" isimli teknik eğitim kitabını  tercüme etmiştir.

T.C. Karayolları'nın talebi üzerine yapılan, "Ülke Çapında Karayollarına Kurulacak Hızlı Tartı Sistemleri"'nin teknik özellikler ön projesinin hazırlanması için, 1987 yılında görevli olarak yurt dışına gönderilmiş ve hızlı tartı sistemleri ile ilgili incelemelerde bulunarak ön projenin hazırlanması çalışmalarına katılmıştır.

İ.T.Ü.'nün kontrolör olarak katılmış olduğu, İstanbul Hafif Metrosu Projesinin gerçekleştirilmesi sırasında, vagonların ve atölyenin imalat, test ve uygulama kontrollarında gerek İ.T.Ü.'yü temsilen yurt dışında, gerekse yurt içinde görevler almıştır.

1990 yılında Otosan A.Ş.'nin vermiş olduğu bir sanayi projesi kapsamında "Motor Test Dataları Değerlendirme ve Grafik Sistemi" konulu bir bilgisayar yazılımı hazırlamıştır..

İ.E.T.T.'nin 100 adet otobüsünü doğalgaz+dizel karışık yakıtlı işler hale dönüştürülmesi ve Hasanpaşa'da doğalgaz dolum istasyonunun kurulması projesinin kontrolluk hizmetleri İ.T.Ü. Makina Fakültesi tarafından sürdürülmüş olup A.Göktan bu projenin bütün aşamalarında görev almış, 1993 yılında, konu ile ilgili görevli olarak yurt dışına gitmiş, motorlarda doğalgaz uygulamaları ile ilgili incelemeler yapmıştır.

Karayolu taşıtlarının egzoz emisyonlarına getirilecek sınırlamalar, sanayinin bu sınırlamalara uyum programı oluşturulması ve ülkemizde Egzoz Emisyon Ölçüm Laboratuvarı kuruluş çalışmalarında bulunmak üzere 1992/93 yıllarında, Çevre Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Otomotiv Sanayi Derneği katkılarıyla oluşturulmuş bulunan Çalışma Komisyonunda, İ.T.Ü.'yü temsil eden grupta görev almıştır. Ayrıca bu çalışmalara paralel olarak İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarlarında, Sanayi Bakanlığı'nın isteği doğrultusunda, Avrupa Ekonomik Topluluğu standartlarına uygun Egzoz Emisyonu Test Donanımı'nın kurularak işletmeye alınmasında aktif olarak  çalışmış olup A. Göktan'ın da katkılarıyla, bu donanımla 1993 yılından bu yana çok sayıda tip testi yapılmış ve halen yapılmaktadır.

1991 yılında İ.T.Ü ile Braunschweig Teknik Üniversitesi arasında Öğretim ve Araştırma Konularında İşbirliği anlaşmasının imzalanmasını organize etmiş olup halen bu anlaşmanın İ.T.Ü. koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Bu anlaşma kapsamında olmak üzere "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve Yakıt Tüketimi Modeli" isimli uluslararası ortak bilimsel araştırma projesini, Otosan A.Ş. firmasından Otomotiv Sanayii Derneği’nden sağladığı test kayıt ve ölçüm aracı ile yakıt desteğini de kullanarak TU Braunschweig ile birlikte başlatmış bu çalışma daha sonra Alexander von Humboldt Vakfı tarafından  da 15.600.-DM tutarında bir fonla desteklenmiş bulunmaktadır. Çalışma 1998 yılı sonunda tamamlanmıştır. Aynı konularda İstanbul Sanayi Odası'nın başlatmış olduğu "İstanbul'un Emisyon Envanterinin Derlenmesi ve Hava Kirliliğine Sanayinin Katkısının Belirlenmesi" projesi ile ilgili hazırlık çalışmalarında, Ulaşım ve Taşıt grubunda görev yapmıştır.

1998 yılında iki ay süre ile ABD, Michigan Eyaletinde, Michigan Üniversitesi, Dearborn kampüsünde “Taşıt Koltuk Titreşimleri” konusunda araştırma çalışmaları yapmıştır. 

ABD, Michigan, Grass Lake’de bulunan Tenneco Automotive Engineering Center ile 1999 yılında başlatmış olduğu proje anlaşması kapsamında “Egzoz Titreşimleri” konulu çalışmalar yapmakta olup 1999, 2000 ve 2001 yıllarında ikişer ay süre ile söz konusu proje ile ilgili çalışmalarını ABD’de söz konusu merkezde sürdürmüştür.

1999-2004 yıllarında Braunschweig Teknik Üniversitesi Taşıt Tekniği Enstitüsü ile “Taşıt Tekniği Araştırmalarını Desteklemek Üzere Bir Sürüş Simulatörünün Geliştirilmesi” başlıklı ortak proje çalışmalarını sürdürmüştür.

Yukarıda sözü edilen “Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi” başlıklı DPT projesi, “Egzoz Titreşimleri” konulu Tenneco Automotive projesi ve “Taşıt Tekniği Araştırmalarını Desteklemek Üzere Bir Sürüş Simulatörünün Geliştirilmesi” başlıklı Braunschweig Teknik Üniversitesi ortak projesi yanında TÜBİTAK ve TTGV adına Otomotiv Sanayii AR-GE projelerinde hakem ve denetçi görevleri yapmış, ayrıca Otosan, Tofaş ve Mercedes Benz Türk kuruluşlarının yürüttüğü Ar-Ge projelerinde danışmanlık hizmeti vermiştir.

Gerek Taşıt Tekniği konularında ve gerekse İş istasyonları ve iş istasyonu yazılımları konularında Makina Fakültesi ve Üniversite çapında çeşitli konferans ve seminerleri organize etmiştir.

Temmuz 1995 tarihinden Ekim 2003 tarihine kadar İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı olarak görev yapmıştır.

1997 yılında yürütücü olarak Anabilim Dalındaki diğer öğretim üyeleri ile başlatmış olduğu “Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi” başlıklı DPT projesi, 1998 yılında DPT tarafından kabul edilerek Anabilim Dalının laboratuvarlarını yenilemek ve Egzoz Emisyonu ve Akustik laboratuvarları oluşturmak üzere planlanmıştır. Proje bütün aşamaları ile 2004 yılı sonbaharında tamamlanmış olup laboratuvarlar 2004 Sonbaharında işletmeye alınmıştır.

İTÜ, Otomotiv Sanayii Derneği ve TÜBİTAK işbirliği ile bir Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi (OTAM) kuruluş çalışmalarını 1999 yılında başlatmış olup yürütücü olarak görev aldığı proje sonunda OTAM 2003 yılı Ekim ayında kurulmuştur.

Ali G. Göktan Aralık 2006’da Üniversitedeki görevinden emekliye ayrılmış olup 2007 Ağustos’unda A.Ş. kimliği alan OTAM’da Yönetim Kurulu Başkanı olarak on yıl görev yapmıştır.

2005-2008 yılları arasında bir Otomotiv Sanayi Kuruluşunun “Hibrid Araç Faz I” ve “Hibrid Araç Faz II” projelerinde danışman araştırmacı olarak çalışmıştır.

Otomotiv Sanayi Kuruluşları ve diğer üniversite ve araştırma kurumlarıyla ortak olarak yürütülmekte olan “Güvenli Sürüş” projelesinde ve Ulaştırma Bakanlığı’nın “Ulaştırma Sektöründe Sera Gazı Azaltımı” konulu projesinde  araştırmacı olarak çalışmıştır.

Otomotiv Teknoloji Platformu” OTEP İcra Kurulu Başkanlığı yapmıştır.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK ve TTGV programlarıyla desteklenen çeşitli Ar-Ge projeleri ve Ar-Ge Merkezleri için değerlendirme, denetim ve hakemlik faaliyetlerini sürdürmektedir.

Prof.Dr. Ali G. GÖKTAN'ın bilimsel çalışma ve yayınları

1.      KİTAPLAR

1.1      GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Tasarımı", İ.T.Ü. Rektörlüğü, Sayı: 1482, İ.T.Ü. Matbaası, Gümüşsuyu 1992

1.2      GÖKTAN, Ali G.; GÜNEY, Ahmet; EREKE, Murat; "Taşıt Frenleri", AlliedSignal Automotive, Türkiye, Panel Matbaacılık, ISBN 975-95017-0-8, Kasım 1995

2.      ÇEVİRİLER

2.1    MITSCHKE, Manfred; "Seyir Özelliklerinin Değerlendirilmesi - Subjektivurteile und Begründung", İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı 1990 yılı Davetli Konferansı, İTÜ Makina Fakültesi Ofset Atölyesi 1991

3.      EDİTÖRLÜKLER

3.1       GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY, Cem; “Otomotiv Sanayii ve Çevre Konferansı Bildiriler Kitabı”, Teknik Yayıncılık A.Ş., Kasım 1995

3.2       GÖKTAN, Ali G; “Vehicles and Environment International Journal of Vehicle Design Special Issue", IJVD Special Issue, No: 3, 1997.

4.      MAKALELER         

4.1    BRAUN, Horst; GÖKTAN, Ali G.; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen II", Deutsche Kraftfahrtforschung und Strassenverkehrstechnik, Heft 282, 1983

4.2    GÖKTAN, Ali G.; "Optimale Bremspedal-Kraft-Weg-Charakteristiken bei Pkw-Bremsanlagen", Automobil-Industrie, 2/87, S. 161-169, 1987

4.3    MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali; SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische Optimierung von Pkw-Bremsen Teil I   Optimierung der Kraft-Weg-Charakteristik am Bremspedal", Bosch Technische Berichte, Band 8, Heft 5, S. 265, 12/1987

4.4    MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali; SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische Optimierung von Pkw-Bremsen  Teil II   Einfluss von Bremskreisausfällen mit verschiedenen Pedaldurchfallwegen", Bosch Technische Berichte, Band 8, Heft 5,  S. 277, 12/1987

4.5    GÖKTAN, Ali G.; "Geometrik Yol Düzgünsüzlükleri", M.M.O. Mühendis ve Makina Dergisi, Sayı: 392 , Eylül 1992

4.6    UÇAR, Mehmet; GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Fren Düzenlerinde Kullanılan Anti-Blokaj Sistemleri", M.M.O. Mühendis ve Makina Dergisi, Sayı: 406 , Kasım 1993

4.7    ÖZAKTAŞ, Turgut; ARSLAN, Ertuğrul; ERGENEMAN, Metin; GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY, Cem; "Doğalgaz Motorları ve Otobüslerde Doğalgaz Kullanımı", Termodinamik Dergisi, Sayı:22, Haziran 1994

4.8    GÖKTAN, Ali G.; ARSLAN, Ertuğrul; ERGENEMAN, Metin; SORUŞBAY, Cem; ÖZAKTAŞ, Turgut; "Taşıtlardan Kaynaklanan Egzoz Emisyonları ve Seyir Çevrimi ile Ölçüm Yöntemi", M.M.O. Mühendis ve Makina Dergisi, Sayı: 414 , Temmuz 1994

4.9    GÖKOĞLU, Süleyman; GÖKTAN, Ali G.; "Optimizasyon Amaçlı Modelleme ve Simülasyon", CAD, CAM, CAE Dergisi, Kasım 1994

4.10    GÖKTAN Ali G.; MITSCHKE, Manfred; "Road Damage Caused By Heavy Duty Vehicles", International Journal of Vehicle Design, Vol. 16, No. 1, Ocak 1995

4.11    ERGENEMAN, M., SORUŞBAY, C., GÖKTAN, Ali G.; "Development Of A Driving Cycle From Road Traffic Measurements For The Prediction Of Pollutant Emissions And Fuel Consumption", International Journal of Vehicle Design, Vol. 18, No: 3, Special Issue, 1997.

4.12    SORUŞBAY, C., GÖKTAN, A.G.; "Conversion of City Buses to Diesel/Natural Gas Operation for Reduced Emissions", International Journal of Energy, Environment, Economics, Nova Science Publishers, Inc., Vol.5  2/3, New York, U.S.A., 1997.

4.13    GÖKTAN Ali G.; MITSCHKE, Manfred; "Ağır Taşıtların Neden Olduğu Yol Yıpranmaları", MMO Mühendis ve Makina dergisi, Sayı 447, Nisan 1997.

4.14    ERGENEMAN, M., SORUŞBAY, C., GÖKTAN, A.G.; "Environmental aspects and exhaust emissions from duel fuel diesel engine driven vehicles", Energy Sources, volume 21, number 3, pp. 257-268, April 1999.

4.15    EREN, H.; GÖKTAN, A.G.; "External torque application on antilock brake systems"; Proc. Instn.Mech.Engrs Vol 215 Part D, ImechE 2001

4.16    CHERNG, J.G.; GOKTAN, A.;FRENCH, M.; JACOB, A.; “Improving Drive Files For Vehicle Road Simulations”; Journal of Mechanical Systems and Signal Processing, Vol. 15, No. 5, Sep 2001, pp. 1007-1022

4.17    ATABAY, O.; GÖKTAN, A.G.; "Sürüş simülatörü uygulamaları için bir tüm-taşıt modeli geliştirilmesi"; itüdergisi/d mühendislik Cilt:4, Sayı:4, 39-50, Ağustos 2005

4.18    ALTINDEMIR, E.; HARTAVI, A.E.; GOKTAN, A.G.; GUVENC, L.; YILDIRIM, M.; “Development of an Auxiliary Pressurized Hybrid Brake System for a Parallel Hybrid Electric Commercial Van”; SAE Paper 2009-01-2876, October 2009

5.      BİLDİRİLER

5.1    GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtlarda Fren Düzenleri ve Anti Blokaj Sistemleri", İstanbul 1984 Motor ve Taşıt Sanayii Kongresi, Kasım 1984

5.2    ERGENEMAN, Metin; GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Tasarımının Matematik Modeli", 4. Ulusal Makina Teorisi Sempozyumu, Eylül 1990, İstanbul

5.3      SORUŞBAY, Cem; GÖKTAN, Ali G.; "Motorlu Taşıtlardan Kaynaklanan Çevre Kirliliği ve Kontrolu", İ.T.Ü. 1. Hava Kirlenmesi ve Kontrolu Sempozyumu '93, Mart 1993, İstanbul

5.4      GÜNEY,Ahmet; EREKE, Murat; GÖKTAN Ali; SEZGİN, Nejat; “Taşıt Titreşimlerinin Laboratuvar Ortamında Ölçülmesi”, 7. Ulusal Makina Teorisi Sempozyumu, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 20-22 Eylül 1995

5.5      KOPUZ, Ş., KOCAAYDIN, Ş., GÜNEY, A., GÖKTAN, A.G., BELEK, T.; "Şehiriçi Otobüslerinin İç Akustiği Üzerine Deneysel İyileştirme Çalışması", 4. Ulusal Akustik Kongresi, Türk Akustik Derneği, Kaş/Antalya, 29-31 Ekim 1998.

5.6      YETKİN, Argun, GÖKTAN, Ali G.; “A Mathematical Model for Exhaust System Vibrations”; SAE 2001 World Congress, Detroit, Michigan, March 5-8, 2001.

5.7      YETKİN, Argun, GÖKTAN, Ali G.; "Road Load Data Estimation on Multiaxial Test Rigs for Exhaust System Vibrations"; SAE 2002 World Congress, Detroit, Michigan, March 5-8, 2002.

5.8      GÖKTAN Ali G. YETKİN Argun; “Egzoz Titreşimlerinin Analizi ve Testine Yönelik Yapay Yol profili”; OTEKON’02 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 24-26 2002.

5.9      ATABAY, Orhan, GÖKTAN Ali G.; “Taşıt Dinamiği Araştırmalarını Desteklemek Üzere Sanal Bir Taşıtın Geliştirilmesi”; OTEKON’02 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 24-26 2002.

5.10   AYÇİÇEK, Teoman; ATABAY, Orhan; GÖKTAN Ali G.; “Bir Taşıt Seyir Dinamiği Modeli”; OTEKON’02 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 24-26 2002.

5.11   GÖKŞENLİ, Ali; GÖKTAN, Ali G.; “Vehicle Design Analyse And Optimization Using A Mathematical Model” ; ESDA2002, 6th Biennial Conference on Engıneerıng Systems Desıgn And Analysıs, Istanbul, Turkey, July 8-11, 2002

5.12   ATABAY Orhan; GÖKTAN, Ali G.; A Simulation Environment For A Vehicle Dynamics Model With Statistics-Based Driver & Surroundings ; ESDA2002, 6th Biennial Conference on Engıneerıng Systems Desıgn And Analysıs, Istanbul, Turkey, July 8-11, 2002

5.13   GÖKOĞLU Süleyman; GÖKTAN, Ali G.; “Sinyal Tepe Noktalarını Yakalama Algoritması ile Aktif Gürültü Kontrolü” ; 6. Ulusal Akustik Kongresi, Türk Akustik Derneği, Kaş/Antalya, 26-28 Ekim 2002

5.14   ATABAY Orhan; GÜLER, Kürşat; GÖKTAN, Ali G.; “Sürücü-Taşıt-Çevre Etkileşim Etütlerine Yönelik Bir Sürüş Simülatörü Geliştirme”; OTEKON’04 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 21-23 2004.

5.15   ATABAY Orhan; GÖKTAN, Ali G.; “Seyir Dinamiğinde Simülasyon”; OTEKON’04 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 21-23 2004.

5.16   ÇAVDAR, Ali; UÇAR, Mehmet; GÖKTAN, Ali G.; “Kazalardaki Kusur Oranlarına Bağlı Olarak Otomobillerin Pasif Güvenlik Sistemleri bakımından Puanlanması”; OTEKON’04 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 21-23 2004.

5.17   GÖKŞENLİ, Ali; GÖKTAN, Ali G.; “Analysis and Optimisation of Automobile Characteristics in its Early Design Phases by using a Mathematical Model”; 4th International Conference on Advanced Engineering Design; Glasgow, Scotland, UK, 5-8 September 2004

5.18   ERÇİL, Aytül; GÜVENÇ, Levent; ABUT, Hüseyin; ERZİN, Engin; GÖKTAN, Ali G.; “The DRIVE-SAFE Project: Signal Processing and Advanced Information Technologies for Improving Driving Prudence and Accidents”; ICAT 2006, International Conference on Automotive Technologies, November 17 2006, Istanbul

5.19   YILDIRIM, Murat; ÖZATAY, Evren, KILIÇ, VARLIK; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.;  TIRIS, Mustafa; “FOHEV – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle Prototype”; ICAT 2006, International Conference on Automotive Technologies, November 17 2006, Istanbul

 6.     KONFERANS, SEMİNER ve PANELLER

6.1    GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtlarda Hidrolik Fren Düzenleri", İ.T.Ü. Makina Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 07/12/1983

6.2    GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtların Fren Düzenlerinde Kullanılan Anti Blokaj Sistemleri", İ.T.Ü. Makina Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 30/03/1984

6.3    GÖKTAN, Ali G.; "Binek Otolarında Fren Pedalı Optimizasyonu", İ.T.Ü. Makina Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 30/04/1987

6.4    GÖKTAN, Ali G.; "Sürücü-Taşıt-Çevre   Kontrol Çevrimi", İ.T.Ü. Makina Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 06/01/1988

6.5    GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Teknik Muayenesi", Uluslararası Yolcu Taşımacıları Derneği, Uluslararası Sürücü Eğitim Kursu, İstanbul, 01/11/1988

6.6      BABALIK, Fatih; SORUŞBAY, Cem; GÖKTAN, Ali G.; BEYRELİ, Ali R.; SÜRMEN, Ali; "Motorlu Taşıtlarda Kurşunsuz Benzin Kullanımı ve Egzoz Emisyonlarının Kontrolu", İTÜ Geliştirme Vakfı, Bursa Geliştirme Komitesi, Buski Konferans Salonu, Bursa, 18/06/1994

6.7      GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY, Cem; “Otomotiv Sanayii ve Çevre Konferansı”, İTÜ Makina Fakültesi, Otomotiv Sanayii Derneği, Teknik Yayıncılık A.Ş., The Marmara Oteli, Mayıs 1995

6.8      GÖKTAN, Ali G.; “Mühendislikte Bilgisayar Desteği”, Momentum A.Ş. CAD CAM Paketi tanıtım toplantısı, Swiss Otel, Kasım 1995

6.9      GÖKTAN, Ali G.; ; "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve Yakıt Tüketimi Modeli Projesi ile ilgili çalışmaların aktuel durumu", Otomotiv Anabilim Dalı Seminerleri, Aralık 1995

6.10   GÖKTAN, A., “Dynamics of Exhaust System under Road Excitation”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA    30.08.1999

6.11   GÖKTAN, A.;“Yol Profilinden Kaynaklanan Egzoz Titreşimleri”, İ.T.Ü. Makina Fakültesi Seminerleri, 03.11.1999,

6.12   GÖKTAN, A., “Dynamics of Exhaust System under Road Excitation”, Tenneco Automotive, Monroe, MI, USA          10.07.2000

6.13   GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA       28.08.2000

6.14   GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, İ.T.Ü. Makina Fakültesi, İTÜ-TU Braunschweig Seminerleri, 05.10.2000,

6.15   GÖKTAN, A., "Tip Onayı Seminerleri", Bolu Koru Motel, 22-24.06.2001

 

7.      PROJELER

7.1    THESENVITZ, Manfred, GÖKTAN, Ali G.; "Druckverläufe in einer einfachen Versuchsanordnung mit Relaisventil", Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1981

7.2    BRAUN, Horst, GÖKTAN, Ali G.; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen", Projeyi veren kuruluş: Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt), Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1981-82

7.3    GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Optimale Bremspedal-Kraft-Weg-Charakteristiken bei Pkw-Bremsanlagen", Projeyi destekleyen kuruluş: Alexander von Humboldt-Stiftung, Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1985-86

7.4    MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali; SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische Optimierung von Pkw-Bremsen", Projeyi veren kuruluş: R. Bosch GmbH, Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1985-86

7.5    GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Vakumlu Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki   Kuvvet-Basınç   Karakterinin İncelenmesi", Projeyi destekleyen kuruluş: İ.T.Ü. Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uygulama-Araştırma Merkezi, 1987

7.6    GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "MOTOGRAF Motor Test Dataları Derleme Tablo Grafik Sistemi", Projeyi veren kuruluş: Otosan Otomobil Sanayii A.Ş., İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı 1991

7.7       GÖKTAN, Ali G. (proje İTÜ grubu yöneticisi); MITSCHKE, Manfred; "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve Yakıt Tüketimi Modeli", Projeyi destekleyen kuruluşlar: İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı; TU Braunschweig, Alexander von Humboldt Stiftung, Taşıt Tekniği Enstitüsü; Otosan Otomobil Sanayii A.Ş..

7.8       GÜNEY, A.; GÖKTAN A.G.; “Süspansiyon Sisteminin İyileştirilmesi”; TÜBİTAK destekli TOFAŞ projesi, 1997.

7.9       GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi", Projeyi destekleyen kuruluş: DPT.

7.10    GÜNEY, A.; GÖKTAN A.G.; “Şehiriçi Otobüslerinin İç Akustiği Üzerine Deneysel İyileştirme Çalışması”; TÜBİTAK destekli Mercedes Benz Türk projesi.

7.11    EREKE, A.; GÖKTAN A.G.; ATABAY, O; “Cargo 3221 Çift Ön Aks Kumanda Mekanizması”; OTOSAN A.Ş. projesi, 1998.

7.12    GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA, 1999-2002.

7.13    GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi Faz II", Projeyi destekleyen kuruluş: AB, 2002-2006.

7.14    YILDIRIM, Murat; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.;  TIRIS, Mustafa; “FOHEV I – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle Prototype”; Projeyi destekleyen kuruluş Ford Otosan, 2005-2006

7.15    ERÇİL, Aytül; GÜVENÇ, Levent; ABUT, Hüseyin; ERZİN, Engin; GÖKTAN, Ali G.; “The DRIVE-SAFE Project: Signal Processing and Advanced Information Technologies for Improving Driving Prudence and Accidents”; Projeyi destekleyen kuruluş DPT, sürüyor

7.16    YILDIRIM, Murat; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.;  TIRIS, Mustafa; “FOHEV II – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle”; Projeyi destekleyen kuruluş Ford Otosan, sürüyor

 

8.      RAPORLAR

8.1    GÖKTAN, Ali G.; BRAUN, Horst; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen", Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, Institutsbericht Nummer: 606 , Oktober 1982

8.2    THESENVITZ, Manfred, GÖKTAN, Ali G.; "Druckverläufe in einer einfachen Versuchsanordnung mit Relaisventil", Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, Institutsbericht Nummer: 609 , 1982

8.3    GÖKTAN, Ali G. ve diğerleri; "Karayolları Taşıtları İmalat Sanayii", V. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu, DPT: 1995, ÖİK 309, Ankara, 1985

8.4    GÖKTAN, Ali G.; "Vakumlu Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki   Kuvvet-Basınç   Karakterinin İncelenmesi", İ.T.Ü. Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uygulama-Araştırma Merkezi, 1988

8.5    GÖKTAN, Ali G.; "MOTOGRAF Motor Test Dataları Derleme Tablo Grafik Sistemi", İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı 1991

8.6    GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA, May 2002.

 

9.      DERS NOTLARI

9.1       GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Konstrüksiyonu", İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1984-2000

9.2       GÖKTAN, Ali G.; "Frenler", İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1989

9.3       GÖKTAN, Ali G.; "Tekerlekler", İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1989

9.4       GÖKTAN, Ali G.; “Taşıtlarda Aktarma Organları”, İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 7. Yarıyıl Otomotiv Kolu, 1995-2000

 

10.    YÖNETMİŞ OLDUĞU YÜKSEK LİSANS ve DOKTORA TEZLERİ

 

 

 


Prof.Dr. Ali G. Göktan’ın Uluslararası Yayınlarına Atıf Yapılmış Olan Uluslararası Bilimsel Kitap ve Makaleler.

 

Braun, H., Göktan, A.G.; "Optimale Verstärkungsfaktoren Bei Bremsanlagen II", Deutsche Kraftfahrtforschung Und Strassenverkehrstechnik, Heft 282, 1983

 

·       Rompe, K., Heissing, B.Objektive Testverfahren für die Eigenschaften von Kraftfahrzeugen”, Fahrzeugtechnische Schriftenreihe Verlag TÜV Rheinland, 1984 - KİTAP -

 

·       Burckhardt, M.Reaktionszeiten bei Notbremsvorgängen”, Fahrzeugtechnische Schriftenreihe Verlag TÜV Rheinland, 1985 - KİTAP -

 

·       Chen, Z.Menschliche und automatische Regelung der Längsbewegung von Personenkraftwagen”, Fortschrittberichte VDI, Reihe 12; Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik Nr. 168, VDI Verlag, 1992 - KİTAP -

 

·       Mitschke, M.Dynamik der Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag 1995 - KİTAP -

·       Mitschke, M., Wallentowitz, H.Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 - KİTAP -

 

 

 

Göktan, A.G.; "Optimale Bremspedal-Kraft-Weg-Charakteristiken Bei Pkw-Bremsanlagen", Automobil-Industrie, 2/87, s. 161-169, 1987

 

·       Mitschke, M.Dynamik der Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag 1995 - KİTAP –

·       Bill, K.H.; Leber, M.; Becker, H.; Breuer, B.; “Forschungswerkzeug zur Untersuchung der Schnittstelle Fahrer/Bremspedal” ; ATZ, 101. Jahrgang, Nr.2, S. 86-93, Februar 1999.

·       Mitschke, M., Wallentowitz, H.Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 - KİTAP -

 

 

 

 

 

Mitschke, M., Braun, H., Czinczel, A., Göktan, A.G., Syta, S.; "Antropotechnische Optimierung von Pkw-Bremsen Teil I   Optimierung der Kraft-Weg-Charakteristik am Bremspedal", Bosch Technische Berichte, Band 8, Heft 5, S. 265, 12/1987

 

·       Bill, K.H.Grundsatzuntersuchungen zum Einsatz elektrischer Radbremsen in Personenkraftfahrzeugen”, Fortschrittberichte VDI, Reihe 12 Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik Nr. 166, VDI Verlag 1992 - KİTAP -

 

·       Mitschke, M.Dynamik der Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag 1995 - KİTAP -

·       Mitschke, M., Wallentowitz, H.Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 - KİTAP -

 

 

 

 

Göktan A.G., Mitschke, M.; "Road Damage Caused By Heavy Duty Vehicles", International Journal Of Vehicle Design, Vol. 16, no. 1, 1995

 

·       A.A.W. De Ruiter, J.G.A.M. Van Heck, R.F.C. Kriens  Using Mass Effects In The Suspension For Optimised Dynamic Truck Semi-Trailer Behaviour Under Stochastic Road Excitations”, FISITA Prague 1996 Technical Papers

·       Bhattacharya A, Velinsky SA  Finite element implementation of the microplane theory for simulating a rigid concrete pavement-vehicle interaction”, MECHANICS OF STRUCTURES AND MACHINES, 26: (4) 377-400 1998

 

 

 

 

Ergeneman, M., Soruşbay, C., Göktan, A.G.; "Environmental aspects and exhaust emissions from duel fuel diesel engine driven vehicles", Energy Sources, volume 21, number 3, pp. 257-268, April 1999.

 

·       Selim MYE ”Sensitivity of dual fuel engine combustion and knocking limits to gaseous fuel composition”, ENERG CONVERS MANAGE 45 (3): 411-425 FEB 2004

·       Demirbas A Fuel properties of hydrogen, liquefied petroleum gas (LPG), and compressed natural gas (CNG) for transportation, ENERG SOURCE 24 (7): 601-610 JUL 2002

·       Wilcox R, Burrows M, Ghosh S, et al.  Risk-based technology method for the safety assessment of marine compressed natural gas fuel systems MAR TECHNOL SNAME N 38 (3): 193-207 JUL 2001

·       Selim MYE Pressure-time characteristics in diesel engine fueled with natural gas, RENEW ENERG 22 (4): 473-489 APR 2001

 

EXPANDED CITATION INDEX

 

Cherng JG, Goktan A, French M, et al.

Improving drive files for vehicle road simulations
MECH SYST SIGNAL PR 15 (5): 1007-1022 SEP 2001

 

Eren H, Goktan AG

External torque application on antilock brake systems
P I MECH ENG D-J AUT 215 (D7): 789-794 2001

 

Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan AG

Exhaust emission and fuel consumption of CNG/diesel fueled city buses calculated using a sample driving cycle
ENERG SOURCE 21 (3): 257-268 APR 1999

Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan A

Development of a driving cycle for the prediction of pollutant emissions and fuel consumption
INT J VEHICLE DES 18 (3-4): 391-399 1997

 

Goktan A, Mitschke M

ROAD DAMAGE CAUSED BY HEAVY-DUTY VEHICLES
INT J VEHICLE DES 16 (1): 54-70 1995

 

 

 


 

 

Development of a driving cycle for the prediction of pollutant emissions and fuel consumption

Author(s): Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan A

Source: INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN    Volume: 18    Issue: 3-4    Pages: 391-399    Published: 1997  

Times Cited: 12     References: 8          

Abstract: In this study, a methodology has been developed for obtaining a driving cycle from the measured data in actual traffic conditions. Vehicle speed transition matrices formed from the measured data are used in two stages to obtain a representative speed-time history for the route in consideration minimizing the deviation from average values for vehicle speed, acceleration and acceleration in relation to speed. Sample calculations have been performed indicating reasonable results.

Document Type: Article

Language: English

Author Keywords: driving cycles; exhaust emissions; fuel consumption

Reprint Address: Ergeneman, M (reprint author), TECH UNIV ISTANBUL, FAC MECH ENGN, AUTOMOT DEPT, TR-81091 GUMUSSUYU, ISTANBUL TURKEY

Publisher: INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD, WORLD TRADE CENTER BLDG 110 AVE LOUIS CASAI CP 306, CH-1215 GENEVA AEROPORT, SWITZERLAND

Subject Category: Engineering, Mechanical; Transportation Science & Technology

IDS Number: XA715

ISSN: 0143-3369

1.

Title: Influence of driving cycles on exhaust emissions and fuel consumption of gasoline passenger car in Bangkok
Author(s): Nutramon T, Supachart C
Source:
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCES-CHINA   Volume: 21   Issue: 5   Pages: 604-611   Published: 2009
Times Cited:
0

2.

Title: DEVELOPMENT OF A DRIVING CYCLE FOR THE MEASUREMENT OF FUEL CONSUMPTION AND EXHAUST EMISSIONS OF AUTOMOBILES IN BANGKOK DURING PEAK PERIODS
Author(s): Tamsanya S, Chungpaibulpatana S, Limmeechokchai B
Source: INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE TECHNOLOGY   Volume: 10   Issue: 2   Pages: 251-264   Published: APR 1 2009
Times Cited: 0

3.

Title: DRIVING CYCLE APPROACHES IN CHARACTERISING DRIVING PATTERNS
Author(s): Tong HY, Hung WT
Conference Information: 13th International Conference of the Hong-Kong-Society-for-Transportation-Studies, DEC 13-15, 2008 Hong Kong, PEOPLES R CHINA
Source: TRANSPORTATION AND MANAGEMENT SCIENCE   Pages: 137-145   Published: 2008
Times Cited: 0

4. Title: Study and application of driving cycle for city bus
Author(s): Sun HT, Song XG, Wang TL
Conference Information: International Conference on Advances in Product Development and Reliability, AUG 04-06, 2008 SW Jiaotong Univ, Chengdu, PEOPLES R CHINA
Source: MATERIALS AND PRODUCT TECHNOLOGIES  Book Series: ADVANCED MATERIALS RESEARCH   Volume: 44-46   Pages: 395-400   Published: 2008
Times Cited: 0

 

5. Title: Vehicle emissions and driving cycles: Comparison of the Athens Driving Cycle (ADC) with ECE-15 and European Driving Cycle(EDC)
Author(s): Tzirakis E, Pitsas K, Zannikos F, et al.
Conference Information: 9th International Conference on Environmental Science and Technology, SEP 01-03, 2005 Rhodes Isl, GREECE
Source: Proceedings of the 9th International Conference on Environmental Science and Technology, Vol A - Oral Presentations, Pts A and B  Book Series: Proceedings of the International Conference on Environmental Science and Technology   Pages: A1520-A1525   Published: 2005
Times Cited: 0

 

6.

Title: Development of real-world driving cycle: Case study of Pune, India
Author(s): Kamble SH, Mathew TV, Sharma GK
Source:
TRANSPORTATION RESEARCH PART D-TRANSPORT AND ENVIRONMENT   Volume: 14   Issue: 2   Pages: 132-140   Published: MAR 2009
Times Cited:
0

 7.

Title: From driving cycle analysis to understanding battery performance in real-life electric hybrid vehicle operation
Author(s): Liaw BY, Dubarry M
Source:
JOURNAL OF POWER SOURCES   Volume: 174   Issue: 1   Pages: 76-88   Published: NOV 22 2007
Times Cited:
2

 8.

Title: Development of a practical driving cycle construction methodology: A case study in Hong Kong
Author(s): Hung WT, Tong HY, Lee CP, et al.
Source:
TRANSPORTATION RESEARCH PART D-TRANSPORT AND ENVIRONMENT   Volume: 12   Issue: 2   Pages: 115-128   Published: MAR 2007
Times Cited:
3

 9.

Title: Development of a local real world driving cycle for motorcycles for emission factor measurements
Author(s): Tsai JH, Chiang HL, Hsu YC, et al.
Source:
ATMOSPHERIC ENVIRONMENT   Volume: 39   Issue: 35   Pages: 6631-6641   Published: NOV 2005
Times Cited:
2

 10.

Title: A review of vehicular emission models and driving cycles
Author(s): Esteves-Booth A, Muneer T, Kubie J, et al.
Source:
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART C-JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING SCIENCE   Volume: 216   Issue: 8   Pages: 777-797   Published: 2002
Times Cited:
9

 11.

Title: The measurement of vehicular driving cycle within the city of Edinburgh
Author(s): Esteves-Booth A, Muneer T, Kirby H, et al.
Source:
TRANSPORTATION RESEARCH PART D-TRANSPORT AND ENVIRONMENT   Volume: 6   Issue: 3   Pages: 209-220   Published: MAY 2001
Times Cited:
4

 12.

Title: Development of a driving cycle for Hong Kong
Author(s): Tong HY, Hung WT, Cheung CS
Source:
ATMOSPHERIC ENVIRONMENT   Volume: 33   Issue: 15   Pages: 2323-2335   Published: JUL 1999
Times Cited:
16


 

Road damage caused by heavy-duty vehicles

Author(s): GOKTAN A, MITSCHKE M

Source: INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN    Volume: 16    Issue: 1    Pages: 54-70    Published: 1995  

Times Cited: 4     References: 0    

Abstract: This paper reviews some research carried out on road damage caused by heavy vehicles. Based on US AASHO tests, the research looks at vehicle specifications such as load and axle positions, and road parameters such as thickness and type. Lateral load and longitudinal tyre forces are also considered. The paper concludes by listing a number of design precautions that could be taken to minimize damage, including the use of large-volume tyres with reduced air pressures instead of conventional twin wheels.

Document Type: Article

Language: English

Author Keywords: AXLES; BRAKING; HEAVY VEHICLES; LATERAL LOADS; LONGITUDINAL FORCES; ROAD DAMAGE; SHEAR STRESS; TIRES; VEHICLE WEIGHT

Reprint Address: GOKTAN, A (reprint author), UNIV ISTANBUL, FAC MECH ENGN, ISTANBUL, TURKEY

Publisher: INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD, WORLD TRADE CENTER BLDG 110 AVE LOUIS CASAI CP 306, CH-1215 GENEVA AEROPORT, SWITZERLAND

Subject Category: Engineering, Mechanical; Transportation Science & Technology

IDS Number: QE800

ISSN: 0143-3369

1.

Title: Weigh-In-Motion studies using strip-type sensors: the preliminary results
Author(s): Sonmez U, Streit DA, Tallon R, et al.
Source: INTERNATIONAL JOURNAL OF HEAVY VEHICLE SYSTEMS   Volume: 15   Issue: 1   Pages: 1-26   Published: 2008
Times Cited: 0

 2.

Title: Damage mechanics based approach to predicting cyclic pavement response and cumulative damage due to heavy vehicles
Author(s): Bhattacharya A, Velinsky SA
Source:
INTERNATIONAL JOURNAL OF HEAVY VEHICLE SYSTEMS   Volume: 12   Issue: 1   Pages: 1-15   Published: 2005
Times Cited:
0

 3.

Title: Damage mechanics based approach to predicting cyclic pavement response and cumulative damage due to heavy vehicles
Author(s): Bhattacharya A, Velinsky SA
Source:
HEAVY VEHICLE SYSTEMS-INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN   Volume: 12   Issue: 1   Pages: 1-15   Published: 2005
Times Cited:
0

 4.

Title: Finite element implementation of the microplane theory for simulating a rigid concrete pavement-vehicle interaction
Author(s): Bhattacharya A, Velinsky SA
Source:
MECHANICS OF STRUCTURES AND MACHINES   Volume: 26   Issue: 4   Pages: 377-400   Published: 1998
Times Cited:
2

 

 


 

Improving drive files for vehicle road simulations

Author(s): Cherng JG, Goktan A, French M, Gu Y, Jacob A

Source: MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING    Volume: 15    Issue: 5    Pages: 1007-1022    Published: SEP 2001  

Times Cited: 1     References: 10     

Abstract: Shaker tables are commonly used in laboratories for automotive vehicle component testing to study durability and acoustics performance. An example is development testing of car seats. However, it is difficult to repeat the measured road data perfectly with the response of a shaker table as there are basic differences in dynamic characteristics between a flexible vehicle and substantially rigid shaker table. In addition, there are performance limits in the shaker table drive systems that can limit correlation. In practice, an optimal drive signal for the actuators is created iteratively. During each iteration, the error between the road data and the response data is minimised by an optimising algorithm which is generally a part of the feed back loop of the shake table controller.

This study presents a systematic investigation to the errors in time and frequency domains as well as joint time-frequency domain and an evaluation of different digital signal processing techniques that have been used in previous work. In addition, we present an innovative approach that integrates the dynamic characteristics of car seats and the human body into the error-minimising iteration process. We found that the iteration process can be shortened and the error reduced by using a weighting function created by normalising the frequency response function of the car seat. Two road data test sets were used in the study. (C) 2000 Academic Press.

Document Type: Article

Language: English

Reprint Address: Cherng, JG (reprint author), Univ Michigan, Dept Mech Engn, 4901 Evergreen Rd, Dearborn, MI 48128 USA

Addresses:
1. Univ Michigan, Dept Mech Engn, Dearborn, MI 48128 USA
2. Tech Univ Istanbul, Dept Engn Mech, Istanbul, Turkey
3. Bosch Braking Syst, Farmington Hills, MI USA
4. Lear Corp, Southfield, MI USA

Publisher: ACADEMIC PRESS LTD, 24-28 OVAL RD, LONDON NW1 7DX, ENGLAND

Subject Category: Engineering, Mechanical

IDS Number: 497GB

ISSN: 0888-3270

 

Top of Form

1.

Title: A technique for developing a high accuracy durability test for a Light Truck on a Six Degree-of-Freedom Road Test Simulator
Author(s): Xu PJ, Peticca G, Wong D
Source:
INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN   Volume: 47   Issue: 1-4   Pages: 290-304   Published: 2008
Times Cited:
0

 


 

Exhaust emission and fuel consumption of CNG/diesel fueled city buses calculated using a sample driving cycle

Author(s): Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan AG

Source: ENERGY SOURCES    Volume: 21    Issue: 3    Pages: 257-268    Published: APR 1999  

Times Cited: 7     References: 20     

Abstract: In this study the reduction of pollutant emissions from city buses converted to dual fuel operation was investigated. Exhaust emission and fuel consumption maps were obtained under laboratory conditions for an engine converted to CNG/diesel fuel operation. These values are then used in the simulation model to predict the total exhaust emission and fuel consumption on a driving cycle evaluated from actual recordings. Calculations showed a significant decrease in PM emissions as expected while with total CO emissions minor changes hare been observed. For dual fuel operation NOx emissions were kept at the same level as in pure diesel operation with retarded pilot injection. Fuel cost calculations showed a decrease up to 30% with current prices of diesel fuel and CNG.

Document Type: Article

Language: English

Author Keywords: CNG; driving cycle; exhaust emissions; fuel consumption

Reprint Address: Ergeneman, M (reprint author), Tech Univ Istanbul, Fac Mech Engn, Dept Mech Engn, TR-80191 Istanbul, Turkey

Addresses:
1. Tech Univ Istanbul, Fac Mech Engn, Dept Mech Engn, TR-80191 Istanbul, Turkey

Publisher: TAYLOR & FRANCIS INC, 325 CHESTNUT ST, SUITE 800, PHILADELPHIA, PA 19106 USA

Subject Category: Energy & Fuels; Engineering, Chemical

IDS Number: 175AM

ISSN: 0090-8312

 

 

1.

Title: The importance of natural gas as a world fuel
Author(s): Demirbas A
Source:
ENERGY SOURCES PART B-ECONOMICS PLANNING AND POLICY   Volume: 1   Issue: 4   Pages: 413-420   Published: OCT-DEC 2006
Times Cited:
0

 2.

Title: World natural gas (NG) reserves, NG production and consumption trends and future appearance
Author(s): Balat M
Source:
ENERGY SOURCES   Volume: 27   Issue: 10   Pages: 921-929   Published: JUL 15 2005
Times Cited:
1

 3.

Title: Sensitivity of dual fuel engine combustion and knocking limits to gaseous fuel composition
Author(s): Selim MYE
Source:
ENERGY CONVERSION AND MANAGEMENT   Volume: 45   Issue: 3   Pages: 411-425   Published: FEB 2004
Times Cited:
3

 4.

Title: Fuel properties of hydrogen, liquefied petroleum gas (LPG), and compressed natural gas (CNG) for transportation
Author(s): Demirbas A
Source:
ENERGY SOURCES   Volume: 24   Issue: 7   Pages: 601-610   Published: JUL 2002
Times Cited:
15

 5.

Title: Risk-based technology method for the safety assessment of marine compressed natural gas fuel systems
Author(s): Wilcox R, Burrows M, Ghosh S, et al.
Source:
MARINE TECHNOLOGY AND SNAME NEWS   Volume: 38   Issue: 3   Pages: 193-207   Published: JUL 2001
Times Cited:
1

6.

Title: Transport needs of the city of tomorrow
Author(s): Ackerman MC, Davies TS, Jefferson CM, et al.
Conference Information: 6th International Conference on Urban Transport and the Environment for the 21st Century, JUL 26-28, 2000 CAMBRIDGE UNIV, NEW HALL COLL, CAMBRIDGE, ENGLAND
Source:
URBAN TRANSPORT VI - URBAN TRANSPORT AND THE ENVIRONMENT FOR THE 21ST CENTURY  Book Series: ADVANCES IN TRANSPORT   Volume: 6   Pages: 3-11   Published: 2000
Times Cited:
1

 7.

Title: Pressure-time characteristics in diesel engine fueled with natural gas
Author(s): Selim MYE
Source:
RENEWABLE ENERGY   Volume: 22   Issue: 4   Pages: 473-489   Published: APR 2001
Times Cited:
5

 


A mathematical model for exhaust system vibrations caused by road surface inputs

 

Author(s): Goktan, A. G. and Yetkin, A.

Source: SAE Paper No. 2001-01-1006.

 

 

 

1.

Title: Vehicle modeling with the exhaust system and experimental validation to investigate the exhaust vertical vibration characteristics excited by road surface inputs
Author(s): Li SB, Guan XQ, Lu TL, et al.
Source
: INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE TECHNOLOGY   Volume: 9   Issue: 4   Pages: 483-491   Published: AUG 2008
Times Cited: 0

 

 

CITATIONS IN EACH YEAR

 

 

 

 

 

 

https://scholar.google.it/citations?user=MsAqmSoAAAAJ&hl=en