Özgeçmiş
Meslek Hayatı
Yayın ve çalışmaları
Atıflar
Prof.Dr. Ali G. Göktan’ın
Özgeçmişi
ADI ve SOYADI : Ali Güvenç GÖKTAN
DOĞUM TARİHİ ve YERİ : 26.03.1954, Ankara
BABA ADI ve MESLEĞİ : Hikmet GÖKTAN, Emekli Öğretmen
ANNE ADI ve MESLEĞİ : Nüzhet Ayhan GÖKTAN, Emekli Öğretmen
MEDENİ HALİ : Evli,
bir çocuklu
İLK ÖĞRENİM : 1961-1962
İltekin İlkokulu, Ankara
1962-1965
Bahçelievler İlkokulu, Ankara
ORTA ÖĞRENİM : 1965-1968
Cumhuriyet Lisesi, Ankara
1968-1971
Fenerbahçe Lisesi, İstanbul
YÜKSEK ÖĞRENİM
LİSANS : İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Genel Makina
Başlangıç : 1971 kış
Mezuniyet : 1975 yaz
Staj : Otosan
A.Ş., İstanbul
YÜKSEK
LİSANS : İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Konstrüksiyon
Başlangıç : 1975 kış
Mezuniyet : 1977 yaz
DOKTORA : İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Taşıt Tekniği Kürsüsü
Yönetici : Prof.
Orhan DALDAL
Konu : Havalı
Yaylarda Sönüm
Başlangıç : 1977
Teslim : Mayıs
1982
Ünvan : 28.10.1982
ASKERLİK : 01.11.1982 - 01.03.1983 Antalya
YARDIMCI DOÇENTLİK : 10.10.1986
DOÇENTLİK : 04.11.1987
PROFESÖRLÜK : 10.06.1995
YURT DIŞI DENEYİMİ : 01.10.1980-31.07.1982 TU Braunschweig, (DAAD)
01.01.1985-30.06.1986 TU
Braunschweig,
01.05.1989-30.10.1989 TU Braunschweig,
(Alexander
von Humboldt-Stiftung)
01.07.1998-31.08.1998
University of Michigan, MI, USA
01.07.1999-31.08.1999 Tenneco Automotive
01.07.2000-31.08.2000 Tenneco Automotive,
01.07.2001-31.08.2001 Tenneco Automotive, Engineering
Center,
Grass Lake, MI, USA
Prof.Dr. Ali G. Göktan’ın Meslek
Hayatı
02.08.1977 tarihinde asistan olarak girmiş olduğu,
İ.T.Ü. Makina Fakültesi, Taşıt Tekniği Kürsüsü'nde, o yıllarda inşaatı
tamamlanan Ayazağa Kampüsü'ndeki Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarının
planlanması, makina ve donanımların temini, montajı ve işletmeye alınması
konularında yoğun çalışmalarda bulunmuştur.
Aynı tarihte doktora konusu ile ilgili çalışmalara
başlamış, hazırlık araştırmalarını tamamlayarak havalı yaylarda, hava
kullanılarak elde edilebilecek sönüm ile ilgili deneyleri Motorlar ve Taşıtlar
Laboratuvarlarında bulunan ve montaj ve işletmeye alma çalışmalarında da
bulunduğu Hidropuls Taşıt Titreşim Donanımı'nda gerçekleştirmiştir.
01.10.1980-31.07.1982 tarihleri arasında Alman DAAD
bursu almış ve Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig'da misafir
araştırmacı olarak bulunmuş olup burada yapmış olduğu çalışmalar:
Doktora
konusu ile ilgili olarak İ.T.Ü.'de başlatmış olduğu teorik araştırmalarını ve
yapmış olduğu deneylerin yorumunu tamamlamıştır.
"Havalı
Fren Düzenlerinde Hava Akımının Bilgisayar ile Simülasyonu" çalışmalarına
katılmış ve hava akışının nümerik analizi için doktorasında uyguladığı
yöntemleri kullanarak başarılı simülasyonlar gerçekleştirmiştir.
"Binek
Otolarının Fren Düzenlerinde Optimal Kuvvetlendirme Katsayıları" konusu
ile ilgili teorik çalışmalar, kaynak araştırmaları, laboratuvar deneyleri, yol
deneyleri, sonuçların değerlendirilmesi ve irdelemelerden oluşan çalışmalarda
bulunmuştur. Sonuçlar gerek bir enstitü raporu olarak,
gerekse bir makale halinde derlenmiş olup "Deutsche Kraftfahrtforschung
und Straßenverkehrstechnik" dergisinin 282. sayısı
olarak yayınlanmıştır.
Yurt dışına sefer yapan yolcu otobüslerinin, teknik
açıdan uluslararası trafiğe uygunluk kontrollerinin yapılabilmesi için Motorlar
ve Taşıtlar Laboratuvarlarına gelen talep üzerine, 1983 yılında kısa süreli
yurt dışına giderek Alman TÜV kuruluşlarında konu ile ilgili incelemeler yapmış
ve daha sonra bu kuruluşlardaki uygulamalara paralel kontrollerin organize edilerek
İTÜ bünyesinde uygulamaya konulmasında etkin rol oynamıştır.
1983-84 yıllarında İstanbul İl Trafik Komisyonu'nda İstanbul Teknik Üniversitesi'ni
temsilen görev yapmıştır.
1984 yılında V. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel
İhtisas Komisyonu'nda İ.T.Ü.'yü temsilen bulunmuş ve Karayolları Taşıtları
İmalat Sanayii ile ilgili raporun hazırlanmasında görev almıştır. Rapor Devlet
Planlama Teşkilatı'nca 1985 yılında kitap halinde yayınlanmış bulunmaktadır.
1984 yılında kazanmış olduğu Alman Alexander von
Humboldt-Stiftung bursu ile 01.01.1985-30.06.1986 tarihleri arasında ve daha
sonra da 01.05.1989-30.10.1989 tarihleri arasında olmak üzere toplam 24 ay süre
ile misafir araştırmacı olarak Institut für Fahrzeugtechnik der TU
Braunschweig'da bulunmuş olup burada yapmış olduğu çalışmalar:
"Binek
Otolarında Fren Pedalı Karakterinin Optimizasyonu" konusu ile ilgili teorik çalışmalar,
kaynak araştırmaları, bilgisayar simülasyonu ve laboratuvar deneylerinden
oluşan bir çalışmayı tek başına gerçekleştirmiştir. Simülasyon deneyi sonuçları
bir makale halinde derlenmiş olup "Automobil-Industrie" dergisinin
87/2 sayısında yayınlanmıştır.
Yukarıdaki
çalışmanın ilk sonuçlarından edinilen deneyimlerin yol göstermesi ile bu
çalışmayı izleyen ve özel bir Alman firmasının vermiş olduğu geniş çaplı bir
proje kapsamında gerek fren pedalı kuvvet-yol karakterinin antropolojik
optimizasyonu, gerekse fren devre arızaları halinde pedal düşme miktarının
optimizasyonu konularındaki çalışmalara katılmıştır. Konu ile ilgili olarak
önce deney arabasının fren sistemine eklenmek üzere bir pedal karakteri ve
pedal düşme miktarı simülatörü geliştirilmiş ve daha sonra bu simülatör ve
çeşitli ölçü ve kayıt donanımları ile teçhiz edilen muhtelif taşıtlarla iki
ayrı bölümden oluşan yol deneyleri gerçekleştirilmiştir. Deney sonuçları, özel
olarak geliştirilen bilgisayar yazılımları ile değerlendirilerek iki ayrı
makale halinde derlenmiş ve "Bosch Technische Berichte" dergisinde
Aralık/1987 tarihinde yayınlanmıştır.
Karayolu
taşıtlarında kullanılan Anti-Blokaj Sistemlerinin kontrol mekanizmaları ve
Çekici Römork katarlarının yüke bağlı otomatik fren düzenlerinin tasarımı ile
ilgili inceleme ve araştırmalar yapmıştır.
İ.T.Ü. Makina Fakültesi'nde 1983/84 yaz yarıyılında
Yüksek Lisans programında"Taşıt
Konstrüksiyonu" dersini vermeye başlamış olup, halen aynı dersle
birlikte "Taşıtlarda Aktarma
Organları" ve "Makina
Projesi", "Taşıt
Laboratuvarı" derslerini Lisans programında vermektedir. Ayrıca
1987/88 öğretim yılından beri Yüksek Lisans programında "Taşıt Tasarımı" dersini vermekte
olup bu dersin içeriği tamamen kendisine ait ve orijinaldir. Söz konusu derse
ait yazmış olduğu kitabı, 1992 yılında yayınlanmıştır.
1987 yılında İ.T.Ü. Ulaştırma ve Ulaşım Araçları
Uygulama-Araştırma Merkezi'nin desteği ile "Vakumlu Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki
Kuvvet-Basınç Karakterinin İncelenmesi" konulu bir araştırma
yapmıştır.
Üniversite dışı eğitim faaliyetlerine katkı olarak
1987 yılında PEM A.Ş. adına Alman Meslek Eğitim Enstitüsü'nün (Bundesinstitut
für Berufsbildung) "El Becerileri - Metal İşleme ,
Öğrenciler için Alıştırmalar" isimli teknik eğitim
kitabını tercüme etmiştir.
T.C. Karayolları'nın talebi üzerine yapılan, "Ülke Çapında Karayollarına Kurulacak Hızlı
Tartı Sistemleri"'nin teknik özellikler ön projesinin hazırlanması
için, 1987 yılında görevli olarak yurt dışına gönderilmiş ve hızlı tartı
sistemleri ile ilgili incelemelerde bulunarak ön projenin hazırlanması
çalışmalarına katılmıştır.
İ.T.Ü.'nün kontrolör olarak katılmış olduğu, İstanbul Hafif Metrosu Projesinin
gerçekleştirilmesi sırasında, vagonların ve atölyenin imalat, test ve uygulama
kontrollarında gerek İ.T.Ü.'yü temsilen yurt dışında, gerekse yurt içinde
görevler almıştır.
1990 yılında Otosan A.Ş.'nin vermiş olduğu bir sanayi
projesi kapsamında "Motor Test
Dataları Değerlendirme ve Grafik Sistemi" konulu bir bilgisayar
yazılımı hazırlamıştır..
İ.E.T.T.'nin
100 adet otobüsünü doğalgaz+dizel karışık yakıtlı işler hale dönüştürülmesi ve
Hasanpaşa'da doğalgaz dolum istasyonunun kurulması projesinin kontrolluk hizmetleri İ.T.Ü. Makina
Fakültesi tarafından sürdürülmüş olup A.Göktan bu
projenin bütün aşamalarında görev almış, 1993 yılında, konu ile ilgili görevli
olarak yurt dışına gitmiş, motorlarda doğalgaz uygulamaları ile ilgili incelemeler
yapmıştır.
Karayolu taşıtlarının egzoz emisyonlarına getirilecek
sınırlamalar, sanayinin bu sınırlamalara uyum programı oluşturulması ve
ülkemizde Egzoz Emisyon Ölçüm
Laboratuvarı kuruluş çalışmalarında bulunmak üzere 1992/93 yıllarında,
Çevre Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Otomotiv Sanayi Derneği katkılarıyla
oluşturulmuş bulunan Çalışma Komisyonunda, İ.T.Ü.'yü temsil eden grupta görev
almıştır. Ayrıca bu çalışmalara paralel olarak İ.T.Ü. Makina Fakültesi,
Motorlar ve Taşıtlar Laboratuvarlarında, Sanayi Bakanlığı'nın isteği
doğrultusunda, Avrupa Ekonomik Topluluğu standartlarına uygun Egzoz Emisyonu Test Donanımı'nın
kurularak işletmeye alınmasında aktif olarak çalışmış olup A. Göktan'ın da
katkılarıyla, bu donanımla 1993 yılından bu yana çok sayıda tip testi yapılmış
ve halen yapılmaktadır.
1991 yılında İ.T.Ü ile Braunschweig Teknik
Üniversitesi arasında Öğretim ve Araştırma Konularında İşbirliği
anlaşmasının imzalanmasını organize etmiş olup halen bu anlaşmanın İ.T.Ü.
koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Bu anlaşma kapsamında olmak üzere "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve
Yakıt Tüketimi Modeli" isimli uluslararası ortak bilimsel araştırma
projesini, Otosan A.Ş. firmasından Otomotiv Sanayii Derneği’nden sağladığı test
kayıt ve ölçüm aracı ile yakıt desteğini de kullanarak TU Braunschweig ile
birlikte başlatmış bu çalışma daha sonra Alexander von Humboldt Vakfı tarafından da
15.600.-DM tutarında bir fonla desteklenmiş bulunmaktadır. Çalışma 1998 yılı
sonunda tamamlanmıştır. Aynı konularda İstanbul Sanayi Odası'nın başlatmış
olduğu "İstanbul'un Emisyon
Envanterinin Derlenmesi ve Hava Kirliliğine Sanayinin Katkısının Belirlenmesi"
projesi ile ilgili hazırlık çalışmalarında, Ulaşım ve Taşıt grubunda görev
yapmıştır.
1998 yılında iki ay süre ile ABD, Michigan
Eyaletinde, Michigan Üniversitesi, Dearborn kampüsünde “Taşıt Koltuk
Titreşimleri” konusunda araştırma çalışmaları yapmıştır.
ABD, Michigan, Grass Lake’de bulunan Tenneco
Automotive Engineering Center ile 1999 yılında başlatmış olduğu proje anlaşması
kapsamında “Egzoz Titreşimleri” konulu çalışmalar yapmakta olup 1999, 2000 ve
2001 yıllarında ikişer ay süre ile söz konusu proje ile ilgili çalışmalarını
ABD’de söz konusu merkezde sürdürmüştür.
1999-2004 yıllarında Braunschweig Teknik Üniversitesi
Taşıt Tekniği Enstitüsü ile “Taşıt Tekniği Araştırmalarını Desteklemek Üzere
Bir Sürüş Simulatörünün Geliştirilmesi” başlıklı ortak proje çalışmalarını
sürdürmüştür.
Yukarıda sözü edilen “Otomotiv Teknoloji AR-GE
Merkezi” başlıklı DPT projesi, “Egzoz Titreşimleri” konulu Tenneco
Automotive projesi ve “Taşıt Tekniği Araştırmalarını Desteklemek Üzere Bir
Sürüş Simulatörünün Geliştirilmesi” başlıklı Braunschweig Teknik
Üniversitesi ortak projesi yanında TÜBİTAK ve TTGV adına Otomotiv Sanayii AR-GE
projelerinde hakem ve denetçi görevleri yapmış, ayrıca Otosan, Tofaş ve
Mercedes Benz Türk kuruluşlarının yürüttüğü Ar-Ge projelerinde danışmanlık
hizmeti vermiştir.
Gerek Taşıt Tekniği konularında ve gerekse İş
istasyonları ve iş istasyonu yazılımları konularında Makina Fakültesi ve
Üniversite çapında çeşitli konferans ve seminerleri organize etmiştir.
Temmuz 1995 tarihinden Ekim 2003 tarihine kadar İTÜ
Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı
Başkanı olarak görev yapmıştır.
1997 yılında yürütücü olarak Anabilim Dalındaki diğer
öğretim üyeleri ile başlatmış olduğu “Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi”
başlıklı DPT projesi, 1998 yılında DPT tarafından kabul edilerek Anabilim
Dalının laboratuvarlarını yenilemek ve Egzoz Emisyonu ve Akustik
laboratuvarları oluşturmak üzere planlanmıştır. Proje bütün aşamaları ile 2004
yılı sonbaharında tamamlanmış olup laboratuvarlar 2004 Sonbaharında işletmeye
alınmıştır.
İTÜ, Otomotiv Sanayii Derneği ve TÜBİTAK işbirliği ile bir Otomotiv
Teknoloji AR-GE Merkezi (OTAM) kuruluş çalışmalarını 1999 yılında başlatmış
olup yürütücü olarak görev aldığı proje sonunda OTAM 2003 yılı Ekim ayında
kurulmuştur.
Ali G. Göktan Aralık 2006’da Üniversitedeki
görevinden emekliye ayrılmış olup 2007 Ağustos’unda A.Ş. kimliği alan OTAM’da Yönetim Kurulu Başkanı olarak on
yıl görev yapmıştır.
2005-2008 yılları arasında bir Otomotiv Sanayi
Kuruluşunun “Hibrid Araç Faz I” ve “Hibrid Araç Faz II” projelerinde
danışman araştırmacı olarak çalışmıştır.
Otomotiv Sanayi Kuruluşları ve diğer üniversite ve
araştırma kurumlarıyla ortak olarak yürütülmekte olan “Güvenli Sürüş” projelesinde ve Ulaştırma Bakanlığı’nın “Ulaştırma Sektöründe Sera Gazı Azaltımı”
konulu projesinde araştırmacı olarak çalışmıştır.
“Otomotiv
Teknoloji Platformu” OTEP İcra Kurulu Başkanlığı yapmıştır.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK ve TTGV
programlarıyla desteklenen çeşitli Ar-Ge projeleri ve Ar-Ge Merkezleri için
değerlendirme, denetim ve hakemlik faaliyetlerini sürdürmektedir.
Prof.Dr. Ali G.
GÖKTAN'ın bilimsel çalışma ve yayınları
1. KİTAPLAR
1.1
GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Tasarımı", İ.T.Ü.
Rektörlüğü, Sayı: 1482, İ.T.Ü. Matbaası, Gümüşsuyu 1992
1.2
GÖKTAN, Ali G.; GÜNEY,
Ahmet; EREKE, Murat; "Taşıt
Frenleri", AlliedSignal Automotive, Türkiye, Panel Matbaacılık, ISBN
975-95017-0-8, Kasım 1995
2. ÇEVİRİLER
2.1 MITSCHKE, Manfred; "Seyir
Özelliklerinin Değerlendirilmesi - Subjektivurteile und Begründung",
İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı 1990 yılı Davetli Konferansı, İTÜ
Makina Fakültesi Ofset Atölyesi 1991
3. EDİTÖRLÜKLER
3.1 GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY,
Cem; “Otomotiv Sanayii ve Çevre
Konferansı Bildiriler Kitabı”, Teknik Yayıncılık A.Ş., Kasım 1995
3.2 GÖKTAN, Ali G; “Vehicles and Environment International
Journal of Vehicle Design Special Issue", IJVD Special Issue, No: 3,
1997.
4. MAKALELER
4.1 BRAUN, Horst; GÖKTAN, Ali G.; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen II", Deutsche
Kraftfahrtforschung und Strassenverkehrstechnik, Heft 282, 1983
4.2 GÖKTAN, Ali G.; "Optimale
Bremspedal-Kraft-Weg-Charakteristiken bei Pkw-Bremsanlagen",
Automobil-Industrie, 2/87, S. 161-169, 1987
4.3 MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali;
SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische
Optimierung von Pkw-Bremsen Teil I
Optimierung der Kraft-Weg-Charakteristik am Bremspedal", Bosch
Technische Berichte, Band 8, Heft 5, S. 265, 12/1987
4.4 MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali;
SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische
Optimierung von Pkw-Bremsen Teil II Einfluss von Bremskreisausfällen mit
verschiedenen Pedaldurchfallwegen", Bosch Technische Berichte, Band 8,
Heft 5, S. 277, 12/1987
4.5 GÖKTAN, Ali G.; "Geometrik
Yol Düzgünsüzlükleri", M.M.O. Mühendis ve Makina Dergisi, Sayı: 392 ,
Eylül 1992
4.6 UÇAR,
Mehmet; GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Fren
Düzenlerinde Kullanılan Anti-Blokaj Sistemleri", M.M.O. Mühendis ve
Makina Dergisi, Sayı: 406 , Kasım 1993
4.7 ÖZAKTAŞ,
Turgut; ARSLAN, Ertuğrul; ERGENEMAN, Metin; GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY, Cem;
"Doğalgaz Motorları ve Otobüslerde
Doğalgaz Kullanımı", Termodinamik Dergisi, Sayı:22, Haziran 1994
4.8 GÖKTAN,
Ali G.; ARSLAN, Ertuğrul; ERGENEMAN, Metin; SORUŞBAY, Cem; ÖZAKTAŞ, Turgut;
"Taşıtlardan Kaynaklanan Egzoz
Emisyonları ve Seyir Çevrimi ile Ölçüm Yöntemi", M.M.O. Mühendis ve
Makina Dergisi, Sayı: 414 , Temmuz 1994
4.9 GÖKOĞLU,
Süleyman; GÖKTAN, Ali G.; "Optimizasyon
Amaçlı Modelleme ve Simülasyon", CAD, CAM, CAE Dergisi, Kasım 1994
4.10 GÖKTAN Ali G.; MITSCHKE,
Manfred; "Road Damage Caused By
Heavy Duty Vehicles", International Journal of Vehicle Design, Vol.
16, No. 1, Ocak 1995
4.11 ERGENEMAN, M., SORUŞBAY, C.,
GÖKTAN, Ali G.; "Development Of A
Driving Cycle From Road Traffic Measurements For The Prediction Of Pollutant
Emissions And Fuel Consumption", International Journal of Vehicle
Design, Vol. 18, No: 3, Special Issue, 1997.
4.12 SORUŞBAY, C., GÖKTAN, A.G.;
"Conversion of City Buses to
Diesel/Natural Gas Operation for Reduced Emissions", International
Journal of Energy, Environment, Economics, Nova Science Publishers, Inc.,
Vol.5 2/3, New York, U.S.A., 1997.
4.13 GÖKTAN Ali G.; MITSCHKE,
Manfred; "Ağır Taşıtların Neden
Olduğu Yol Yıpranmaları", MMO Mühendis ve Makina dergisi, Sayı 447,
Nisan 1997.
4.14 ERGENEMAN, M., SORUŞBAY, C.,
GÖKTAN, A.G.; "Environmental
aspects and exhaust emissions from duel fuel diesel engine driven vehicles",
Energy Sources, volume 21, number 3, pp. 257-268, April 1999.
4.15 EREN, H.; GÖKTAN, A.G.; "External
torque application on antilock brake systems"; Proc. Instn.Mech.Engrs
Vol 215 Part D, ImechE 2001
4.16 CHERNG, J.G.; GOKTAN,
A.;FRENCH, M.; JACOB, A.; “Improving
Drive Files For Vehicle Road Simulations”; Journal of Mechanical Systems
and Signal Processing, Vol. 15, No. 5, Sep 2001, pp. 1007-1022
4.17 ATABAY, O.; GÖKTAN, A.G.; "Sürüş
simülatörü uygulamaları için bir tüm-taşıt modeli geliştirilmesi";
itüdergisi/d mühendislik Cilt:4, Sayı:4, 39-50, Ağustos 2005
4.18 ALTINDEMIR, E.; HARTAVI,
A.E.; GOKTAN, A.G.; GUVENC, L.; YILDIRIM, M.; “Development of an Auxiliary Pressurized Hybrid Brake System for a
Parallel Hybrid Electric Commercial Van”; SAE Paper 2009-01-2876, October
2009
5. BİLDİRİLER
5.1 GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtlarda
Fren Düzenleri ve Anti Blokaj Sistemleri", İstanbul 1984 Motor ve
Taşıt Sanayii Kongresi, Kasım 1984
5.2 ERGENEMAN, Metin; GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Tasarımının Matematik Modeli", 4. Ulusal Makina Teorisi
Sempozyumu, Eylül 1990, İstanbul
5.3
SORUŞBAY, Cem; GÖKTAN, Ali
G.; "Motorlu Taşıtlardan
Kaynaklanan Çevre Kirliliği ve Kontrolu", İ.T.Ü. 1. Hava Kirlenmesi ve
Kontrolu Sempozyumu '93, Mart 1993, İstanbul
5.4
GÜNEY,Ahmet; EREKE, Murat;
GÖKTAN Ali; SEZGİN, Nejat; “Taşıt
Titreşimlerinin Laboratuvar Ortamında Ölçülmesi”, 7. Ulusal Makina Teorisi
Sempozyumu, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 20-22 Eylül 1995
5.5
KOPUZ, Ş., KOCAAYDIN, Ş.,
GÜNEY, A., GÖKTAN, A.G., BELEK, T.;
"Şehiriçi Otobüslerinin İç Akustiği Üzerine Deneysel İyileştirme
Çalışması", 4. Ulusal Akustik Kongresi, Türk Akustik Derneği,
Kaş/Antalya, 29-31 Ekim 1998.
5.6
YETKİN, Argun, GÖKTAN, Ali
G.; “A Mathematical Model for Exhaust System Vibrations”; SAE 2001 World
Congress, Detroit, Michigan, March 5-8, 2001.
5.7
YETKİN, Argun, GÖKTAN, Ali
G.; "Road Load Data Estimation on Multiaxial Test Rigs for Exhaust
System Vibrations"; SAE 2002 World Congress, Detroit,
Michigan, March 5-8, 2002.
5.8
GÖKTAN Ali G. YETKİN Argun; “Egzoz Titreşimlerinin Analizi ve Testine
Yönelik Yapay Yol profili”; OTEKON’02 Otomotiv Teknolojileri Kongresi,
Bursa, Haziran 24-26 2002.
5.10
AYÇİÇEK, Teoman; ATABAY,
Orhan; GÖKTAN Ali G.; “Bir Taşıt Seyir
Dinamiği Modeli”; OTEKON’02 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran
24-26 2002.
5.12
ATABAY Orhan; GÖKTAN, Ali
G.; “A Simulation Environment For A Vehicle Dynamics Model With
Statistics-Based Driver & Surroundings” ; ESDA2002, 6th Biennial
Conference on Engıneerıng Systems Desıgn And Analysıs, Istanbul, Turkey, July
8-11, 2002
5.13
GÖKOĞLU Süleyman; GÖKTAN,
Ali G.; “Sinyal Tepe Noktalarını
Yakalama Algoritması ile Aktif Gürültü Kontrolü” ; 6. Ulusal Akustik
Kongresi, Türk Akustik Derneği, Kaş/Antalya, 26-28 Ekim 2002
5.14
ATABAY Orhan; GÜLER, Kürşat;
GÖKTAN, Ali G.; “Sürücü-Taşıt-Çevre
Etkileşim Etütlerine Yönelik Bir Sürüş Simülatörü Geliştirme”; OTEKON’04
Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 21-23 2004.
5.15
ATABAY Orhan; GÖKTAN, Ali
G.; “Seyir Dinamiğinde Simülasyon”; OTEKON’04
Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran 21-23 2004.
5.16
ÇAVDAR, Ali; UÇAR, Mehmet;
GÖKTAN, Ali G.; “Kazalardaki Kusur
Oranlarına Bağlı Olarak Otomobillerin Pasif Güvenlik Sistemleri bakımından
Puanlanması”; OTEKON’04 Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Bursa, Haziran
21-23 2004.
5.17
GÖKŞENLİ, Ali; GÖKTAN, Ali
G.; “Analysis
and Optimisation of Automobile Characteristics in its Early Design Phases by
using a Mathematical Model”; 4th International Conference on Advanced Engineering
Design; Glasgow, Scotland, UK, 5-8 September 2004
5.18
ERÇİL, Aytül; GÜVENÇ,
Levent; ABUT, Hüseyin; ERZİN, Engin; GÖKTAN, Ali G.; “The DRIVE-SAFE Project: Signal Processing and Advanced Information
Technologies for Improving Driving Prudence and Accidents”; ICAT 2006,
International Conference on Automotive Technologies, November 17 2006, Istanbul
5.19
YILDIRIM, Murat; ÖZATAY,
Evren, KILIÇ, VARLIK; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.; TIRIS, Mustafa; “FOHEV – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle Prototype”; ICAT 2006,
International Conference on Automotive Technologies, November 17 2006, Istanbul
6. KONFERANS, SEMİNER ve PANELLER
6.1 GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtlarda
Hidrolik Fren Düzenleri", İ.T.Ü. Makina Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar
Birimi Seminerleri, 07/12/1983
6.2 GÖKTAN, Ali G.; "Taşıtların
Fren Düzenlerinde Kullanılan Anti Blokaj Sistemleri", İ.T.Ü. Makina
Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 30/03/1984
6.3 GÖKTAN, Ali G.; "Binek
Otolarında Fren Pedalı Optimizasyonu", İ.T.Ü. Makina Fakültesi
Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 30/04/1987
6.4 GÖKTAN, Ali G.; "Sürücü-Taşıt-Çevre Kontrol Çevrimi", İ.T.Ü. Makina
Fakültesi Motorlar ve Taşıtlar Birimi Seminerleri, 06/01/1988
6.5 GÖKTAN,
Ali G.; "Taşıt Teknik Muayenesi",
Uluslararası Yolcu Taşımacıları Derneği, Uluslararası Sürücü Eğitim Kursu,
İstanbul, 01/11/1988
6.6
BABALIK, Fatih; SORUŞBAY, Cem;
GÖKTAN, Ali G.; BEYRELİ, Ali R.; SÜRMEN, Ali; "Motorlu Taşıtlarda Kurşunsuz Benzin Kullanımı ve Egzoz Emisyonlarının
Kontrolu", İTÜ Geliştirme Vakfı, Bursa Geliştirme Komitesi, Buski
Konferans Salonu, Bursa, 18/06/1994
6.7
GÖKTAN, Ali G.; SORUŞBAY,
Cem; “Otomotiv Sanayii ve Çevre
Konferansı”, İTÜ Makina Fakültesi, Otomotiv Sanayii Derneği, Teknik
Yayıncılık A.Ş., The Marmara Oteli, Mayıs 1995
6.8
GÖKTAN, Ali G.; “Mühendislikte Bilgisayar Desteği”,
Momentum A.Ş. CAD CAM Paketi tanıtım toplantısı, Swiss Otel, Kasım 1995
6.9
GÖKTAN, Ali G.; ; "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve
Yakıt Tüketimi Modeli Projesi ile ilgili çalışmaların aktuel durumu",
Otomotiv Anabilim Dalı Seminerleri, Aralık 1995
6.10
GÖKTAN, A., “Dynamics of Exhaust System under Road
Excitation”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA 30.08.1999
6.11
GÖKTAN, A.;“Yol Profilinden Kaynaklanan Egzoz
Titreşimleri”, İ.T.Ü. Makina Fakültesi Seminerleri, 03.11.1999,
6.12
GÖKTAN, A., “Dynamics of Exhaust System under Road
Excitation”, Tenneco Automotive, Monroe, MI, USA 10.07.2000
6.13
GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, Tenneco
Automotive, Grass Lake, MI, USA 28.08.2000
6.14
GÖKTAN, A., “Generic Road Load Profiles ”, İ.T.Ü.
Makina Fakültesi, İTÜ-TU Braunschweig Seminerleri, 05.10.2000,
6.15
GÖKTAN, A., "Tip
Onayı Seminerleri", Bolu Koru Motel, 22-24.06.2001
7. PROJELER
7.1 THESENVITZ, Manfred, GÖKTAN, Ali G.; "Druckverläufe in einer einfachen Versuchsanordnung mit Relaisventil",
Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1981
7.2 BRAUN, Horst, GÖKTAN, Ali G.; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen", Projeyi veren
kuruluş: Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt), Institut für Fahrzeugtechnik
der TU Braunschweig, 1981-82
7.3 GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Optimale Bremspedal-Kraft-Weg-Charakteristiken bei Pkw-Bremsanlagen",
Projeyi destekleyen kuruluş: Alexander von Humboldt-Stiftung, Institut für
Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1985-86
7.4 MITSCHKE, Manfred; BRAUN, Horst; CZINCZEL, Armin; GÖKTAN, Ali;
SYTA, Stanislaw; "Antropotechnische
Optimierung von Pkw-Bremsen", Projeyi veren kuruluş: R. Bosch GmbH,
Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, 1985-86
7.5 GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Vakumlu Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki Kuvvet-Basınç Karakterinin İncelenmesi", Projeyi
destekleyen kuruluş: İ.T.Ü. Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uygulama-Araştırma
Merkezi, 1987
7.6 GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "MOTOGRAF Motor Test Dataları Derleme Tablo Grafik Sistemi",
Projeyi veren kuruluş: Otosan Otomobil Sanayii A.Ş., İTÜ Makina Fakültesi
Otomotiv Anabilim Dalı 1991
7.7 GÖKTAN, Ali G. (proje İTÜ
grubu yöneticisi); MITSCHKE, Manfred; "İstanbul Şehir Çevrimi, Egzoz Emisyonu ve Yakıt Tüketimi Modeli",
Projeyi destekleyen kuruluşlar: İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı; TU
Braunschweig, Alexander von Humboldt Stiftung, Taşıt Tekniği Enstitüsü; Otosan
Otomobil Sanayii A.Ş..
7.8 GÜNEY, A.; GÖKTAN A.G.; “Süspansiyon Sisteminin İyileştirilmesi”; TÜBİTAK destekli TOFAŞ projesi,
1997.
7.9 GÖKTAN, Ali G. (proje
yöneticisi); "Otomotiv Teknoloji
AR-GE Merkezi", Projeyi destekleyen kuruluş: DPT.
7.10 GÜNEY, A.; GÖKTAN A.G.; “Şehiriçi Otobüslerinin İç Akustiği Üzerine
Deneysel İyileştirme Çalışması”; TÜBİTAK destekli Mercedes Benz Türk
projesi.
7.11 EREKE, A.; GÖKTAN A.G.;
ATABAY, O; “Cargo 3221 Çift Ön Aks
Kumanda Mekanizması”; OTOSAN A.Ş. projesi, 1998.
7.12
GÖKTAN, A., “Generic
Road Load Profiles ”, Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA, 1999-2002.
7.13
GÖKTAN, Ali G. (proje yöneticisi); "Otomotiv Teknoloji AR-GE Merkezi Faz II", Projeyi destekleyen
kuruluş: AB, 2002-2006.
7.14
YILDIRIM, Murat; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.; TIRIS, Mustafa; “FOHEV I – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle Prototype”; Projeyi
destekleyen kuruluş Ford Otosan, 2005-2006
7.15
ERÇİL, Aytül; GÜVENÇ, Levent; ABUT, Hüseyin; ERZİN, Engin;
GÖKTAN, Ali G.; “The DRIVE-SAFE Project:
Signal Processing and Advanced Information Technologies for Improving Driving
Prudence and Accidents”; Projeyi destekleyen kuruluş DPT, sürüyor
7.16
YILDIRIM, Murat; GÜVENÇ, Levent ; GÖKTAN, Ali G.; TIRIS, Mustafa; “FOHEV II – Ford Otosan Hybrid Electric Vehicle”; Projeyi
destekleyen kuruluş Ford Otosan, sürüyor
8. RAPORLAR
8.1 GÖKTAN, Ali G.; BRAUN, Horst; "Optimale Verstärkungsfaktoren bei Bremsanlagen", Institut für
Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, Institutsbericht Nummer: 606 , Oktober
1982
8.2 THESENVITZ, Manfred, GÖKTAN, Ali G.; "Druckverläufe in einer einfachen Versuchsanordnung mit Relaisventil",
Institut für Fahrzeugtechnik der TU Braunschweig, Institutsbericht Nummer: 609
, 1982
8.3 GÖKTAN, Ali G. ve diğerleri; "Karayolları
Taşıtları İmalat Sanayii", V. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas
Komisyonu Raporu, DPT: 1995, ÖİK 309, Ankara, 1985
8.4 GÖKTAN, Ali G.; "Vakumlu
Fren Kuvvetlendiricilerinde Vakum Bulunmayan Haldeki Kuvvet-Basınç Karakterinin İncelenmesi", İ.T.Ü.
Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uygulama-Araştırma Merkezi, 1988
8.5 GÖKTAN, Ali G.; "MOTOGRAF
Motor Test Dataları Derleme Tablo Grafik Sistemi", İTÜ Makina
Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı 1991
8.6 GÖKTAN,
A., “Generic Road Load Profiles ”,
Tenneco Automotive, Grass Lake, MI, USA, May 2002.
9. DERS
NOTLARI
9.1 GÖKTAN, Ali G.; "Taşıt Konstrüksiyonu", İ.T.Ü.
Makina Fakültesi, 8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1984-2000
9.2 GÖKTAN, Ali G.; "Frenler", İ.T.Ü. Makina Fakültesi,
8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1989
9.3 GÖKTAN, Ali G.; "Tekerlekler",
İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 8. yarıyıl Otomotiv Kolu, 1989
9.4 GÖKTAN, Ali G.; “Taşıtlarda
Aktarma Organları”, İ.T.Ü. Makina Fakültesi, 7. Yarıyıl Otomotiv Kolu,
1995-2000
10. YÖNETMİŞ
OLDUĞU YÜKSEK LİSANS ve DOKTORA TEZLERİ
·
Rompe, K., Heissing, B. “Objektive
Testverfahren für die Eigenschaften von Kraftfahrzeugen”,
Fahrzeugtechnische Schriftenreihe Verlag TÜV Rheinland, 1984 - KİTAP -
·
Burckhardt, M. “Reaktionszeiten bei
Notbremsvorgängen”, Fahrzeugtechnische Schriftenreihe Verlag TÜV Rheinland,
1985 - KİTAP -
·
Chen, Z. “Menschliche und automatische
Regelung der Längsbewegung von Personenkraftwagen”, Fortschrittberichte
VDI, Reihe 12; Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik Nr. 168, VDI Verlag, 1992 -
KİTAP -
·
Mitschke, M. “Dynamik der
Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag
1995 - KİTAP -
·
Mitschke, M., Wallentowitz,
H. “Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 -
KİTAP -
·
Mitschke, M. “Dynamik der
Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag
1995 - KİTAP –
·
Bill, K.H.; Leber, M.; Becker, H.; Breuer, B.; “Forschungswerkzeug zur Untersuchung der Schnittstelle
Fahrer/Bremspedal” ; ATZ, 101. Jahrgang, Nr.2, S. 86-93, Februar 1999.
·
Mitschke, M., Wallentowitz,
H. “Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 -
KİTAP -
·
Bill, K.H. “Grundsatzuntersuchungen
zum Einsatz elektrischer Radbremsen in Personenkraftfahrzeugen”,
Fortschrittberichte VDI, Reihe 12 Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik Nr. 166, VDI
Verlag 1992 - KİTAP -
·
Mitschke, M. “Dynamik der
Kraftfahrzeuge Band A Antrieb und Bremsung”, 3. Auflage, Springer Verlag
1995 - KİTAP -
·
Mitschke, M., Wallentowitz,
H. “Dynamik der Kraftfahrzeuge”, 4. Auflage, Springer Verlag 2004 -
KİTAP -
·
A.A.W. De Ruiter, J.G.A.M.
Van Heck, R.F.C. Kriens “Using
Mass Effects In The Suspension For Optimised Dynamic Truck Semi-Trailer
Behaviour Under Stochastic Road Excitations”, FISITA Prague 1996 Technical
Papers
·
Bhattacharya A, Velinsky
SA “Finite element implementation
of the microplane theory for simulating a rigid concrete pavement-vehicle
interaction”, MECHANICS OF STRUCTURES AND MACHINES, 26: (4) 377-400 1998
·
Selim MYE ”Sensitivity
of dual fuel engine combustion and knocking limits to gaseous fuel composition”, ENERG CONVERS MANAGE 45 (3): 411-425 FEB 2004
·
Demirbas A “Fuel
properties of hydrogen, liquefied petroleum gas (LPG), and compressed natural
gas (CNG) for transportation”, ENERG SOURCE 24 (7): 601-610 JUL 2002
·
Wilcox R, Burrows M, Ghosh
S, et al. “Risk-based
technology method for the safety assessment of marine compressed natural gas
fuel systems” MAR TECHNOL SNAME N 38 (3):
193-207 JUL 2001
·
Selim MYE “Pressure-time
characteristics in diesel engine fueled with natural gas”, RENEW ENERG 22 (4): 473-489 APR 2001
EXPANDED CITATION INDEX
Cherng JG, Goktan A, French M, et al.
Improving drive files for vehicle road simulations
MECH SYST SIGNAL PR 15 (5): 1007-1022 SEP 2001
Eren H, Goktan AG
External torque application on antilock brake systems
P I MECH ENG D-J AUT 215 (D7): 789-794 2001
Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan AG
Exhaust
emission and fuel consumption of CNG/diesel fueled city buses calculated using
a sample driving cycle
ENERG SOURCE 21 (3): 257-268 APR 1999
Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan A
Development
of a driving cycle for the prediction of pollutant emissions and fuel
consumption
INT J VEHICLE DES 18 (3-4): 391-399 1997
Goktan A, Mitschke M
ROAD DAMAGE
CAUSED BY HEAVY-DUTY VEHICLES
INT J VEHICLE DES 16 (1): 54-70 1995
Development of a driving
cycle for the prediction of pollutant emissions and fuel consumption |
|
Author(s): Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan A |
|
Source: INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE
DESIGN Volume: 18 Issue:
3-4 Pages: 391-399 Published:
1997 |
|
Abstract: In this study, a methodology has been developed for
obtaining a driving cycle from the measured data in actual traffic
conditions. Vehicle speed transition matrices formed from the measured data
are used in two stages to obtain a representative speed-time history for the
route in consideration minimizing the deviation from average values for
vehicle speed, acceleration and acceleration in relation to speed. Sample
calculations have been performed indicating reasonable results. |
|
Document Type: Article |
|
Language: English |
|
Author Keywords: driving cycles; exhaust emissions;
fuel consumption |
|
Reprint Address: Ergeneman, M (reprint author), TECH UNIV ISTANBUL,
FAC MECH ENGN, AUTOMOT DEPT, TR-81091 GUMUSSUYU, ISTANBUL TURKEY |
|
Publisher: INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD, WORLD TRADE CENTER
BLDG 110 AVE LOUIS CASAI CP 306, CH-1215 GENEVA AEROPORT, SWITZERLAND |
|
Subject Category: Engineering, Mechanical; Transportation Science
& Technology |
|
IDS Number: XA715 |
|
ISSN: 0143-3369 |
|
1. |
Title: Influence of driving cycles on exhaust emissions and
fuel consumption of gasoline passenger car in Bangkok |
2. |
Title: DEVELOPMENT
OF A DRIVING CYCLE FOR THE MEASUREMENT OF FUEL CONSUMPTION AND EXHAUST
EMISSIONS OF AUTOMOBILES IN BANGKOK DURING PEAK PERIODS |
3. |
Title: DRIVING
CYCLE APPROACHES IN CHARACTERISING DRIVING PATTERNS |
4. Title:
Study and application of
driving cycle for city bus
Author(s): Sun HT, Song XG, Wang TL
Conference Information: International Conference on Advances in Product
Development and Reliability, AUG 04-06, 2008 SW Jiaotong Univ, Chengdu, PEOPLES
R CHINA
Source: MATERIALS AND PRODUCT TECHNOLOGIES
Book Series: ADVANCED MATERIALS RESEARCH
Volume: 44-46 Pages: 395-400 Published: 2008
Times Cited: 0
5. Title: Vehicle emissions and
driving cycles: Comparison of the Athens Driving Cycle (ADC) with ECE-15 and
European Driving Cycle(EDC)
Author(s): Tzirakis E, Pitsas K, Zannikos F, et al.
Conference Information: 9th International Conference on Environmental Science
and Technology, SEP 01-03, 2005 Rhodes Isl, GREECE
Source: Proceedings of the 9th International Conference
on Environmental Science and Technology, Vol A - Oral Presentations, Pts A and
B Book Series: Proceedings of the
International Conference on Environmental Science and Technology
Pages: A1520-A1525
Published: 2005
Times Cited: 0
6. |
Title: Development of real-world
driving cycle: Case study of Pune, India |
7. |
Title: From driving cycle
analysis to understanding battery performance in real-life electric hybrid
vehicle operation |
8. |
Title: Development of a practical
driving cycle construction methodology: A case study in Hong Kong |
9. |
Title: Development of a local
real world driving cycle for motorcycles for emission factor measurements
|
10. |
Title: A review of vehicular
emission models and driving cycles |
11. |
Title: The measurement of
vehicular driving cycle within the city of Edinburgh |
12. |
Title: Development of a driving
cycle for Hong Kong |
|
|||||||||||||||
1. |
Title: Weigh-In-Motion studies using strip-type sensors:
the preliminary results |
||||||||||||||
2. |
Title: Damage mechanics based
approach to predicting cyclic pavement response and cumulative damage due to
heavy vehicles |
||||||||||||||
3. |
Title: Damage mechanics based
approach to predicting cyclic pavement response and cumulative damage due to
heavy vehicles |
||||||||||||||
4. |
Title: Finite element
implementation of the microplane theory for simulating a rigid concrete
pavement-vehicle interaction |
Improving drive files for
vehicle road simulations |
||||
|
||||
Source: MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL
PROCESSING Volume: 15 Issue:
5 Pages: 1007-1022 Published:
SEP 2001 |
||||
Abstract: Shaker tables are commonly used in laboratories for
automotive vehicle component testing to study durability and acoustics
performance. An example is development testing of car seats. However, it is
difficult to repeat the measured road data perfectly with the response of a
shaker table as there are basic differences in dynamic characteristics
between a flexible vehicle and substantially rigid shaker table. In addition,
there are performance limits in the shaker table drive systems that can limit
correlation. In practice, an optimal drive signal for the actuators is
created iteratively. During each iteration, the error between the road data
and the response data is minimised by an optimising algorithm which is
generally a part of the feed back loop of the shake table controller. This study presents a systematic investigation to
the errors in time and frequency domains as well as joint time-frequency
domain and an evaluation of different digital signal processing techniques
that have been used in previous work. In addition, we present an innovative
approach that integrates the dynamic characteristics of car seats and the
human body into the error-minimising iteration process. We found that the
iteration process can be shortened and the error reduced by using a weighting
function created by normalising the frequency response function of the car
seat. Two road data test sets were used in the study. (C) 2000 Academic
Press. |
||||
Document Type: Article |
||||
Language: English |
||||
Reprint Address: Cherng, JG (reprint author), Univ Michigan, Dept
Mech Engn, 4901 Evergreen Rd, Dearborn, MI 48128 USA |
||||
Addresses: |
||||
Publisher: ACADEMIC PRESS LTD, 24-28 OVAL RD, LONDON NW1 7DX,
ENGLAND |
||||
Subject Category: Engineering, Mechanical |
||||
IDS Number: 497GB |
||||
ISSN: 0888-3270 |
|
Exhaust emission and fuel
consumption of CNG/diesel fueled city buses calculated using a sample driving
cycle |
||||
|
||||
Author(s): Ergeneman M, Sorusbay C, Goktan AG |
||||
Source: ENERGY SOURCES Volume:
21 Issue: 3 Pages:
257-268 Published: APR 1999 |
||||
Abstract: In this study the reduction of pollutant emissions
from city buses converted to dual fuel operation was investigated. Exhaust
emission and fuel consumption maps were obtained under laboratory conditions
for an engine converted to CNG/diesel fuel operation. These values are then
used in the simulation model to predict the total exhaust emission and fuel
consumption on a driving cycle evaluated from actual recordings. Calculations
showed a significant decrease in PM emissions as expected while with total CO
emissions minor changes hare been observed. For dual fuel operation NOx
emissions were kept at the same level as in pure diesel operation with
retarded pilot injection. Fuel cost calculations showed a decrease up to 30%
with current prices of diesel fuel and CNG. |
||||
Document Type: Article |
||||
Language: English |
||||
Author Keywords: CNG; driving cycle;
exhaust emissions; fuel consumption |
||||
Reprint Address: Ergeneman, M (reprint author), Tech Univ Istanbul,
Fac Mech Engn, Dept Mech Engn, TR-80191 Istanbul, Turkey |
||||
Addresses: |
||||
Publisher: TAYLOR & FRANCIS INC, 325 CHESTNUT ST, SUITE
800, PHILADELPHIA, PA 19106 USA |
||||
Subject Category: Energy & Fuels; Engineering, Chemical |
||||
IDS Number: 175AM |
||||
ISSN: 0090-8312 |
1. |
Title: The importance of natural
gas as a world fuel |
||||||
2. |
Title: World natural gas (NG)
reserves, NG production and consumption trends and future appearance
|
||||||
3. |
Title: Sensitivity of dual fuel
engine combustion and knocking limits to gaseous fuel composition |
||||||
4. |
Title: Fuel properties of
hydrogen, liquefied petroleum gas (LPG), and compressed natural gas (CNG) for
transportation |
||||||
5. |
Title: Risk-based technology
method for the safety assessment of marine compressed natural gas fuel
systems
|
||||||
7. |
Title: Pressure-time
characteristics in diesel engine fueled with natural gas |
A mathematical model for
exhaust system vibrations caused by road surface inputs
Author(s): Goktan, A. G. and Yetkin, A.
Source: SAE Paper No. 2001-01-1006.
1. |
Title: Vehicle
modeling with the exhaust system and experimental validation to investigate
the exhaust vertical vibration characteristics excited by road surface inputs
|
CITATIONS IN EACH YEAR
https://scholar.google.it/citations?user=MsAqmSoAAAAJ&hl=en