-
Araştırma ağırlıklı bir
ün¡vers¡te olmak üzere gerekli yapılanma sürdürülecek ve %40
L¡sans Üstü, %60 L¡sans öğrencisi yüzdelerine
ulaşılacaktır.
-
Özellikle Fen-Edebiyat
Fakültesi’nce verilen temel bilim servis derslerinde ve kimi
zaman da meslek derslerinde karşılaşılan kalabalık sınıf
yapılarından uzaklaşarak, öğrenci ve öğretim üyesinin bire
bir ilişki kurabildiği ve bilginin daha etkin
aktarılabildiği düşük öğrenci adedli sınıflar
amaçlanacaktır.
-
Ders vermede eğitim
teknolojilerinin gelişen tüm olanaklarından yararlanılacak;
bu kapsamda tüm üniversitede aşamalı olarak dersliklerde
bilgisayar, projektör, perde ve elektronik tahta altyapısını
kurulacaktır.
-
Tüm dersliklerde Internet
erişimi sağlanacaktır.
-
Öğretim üyelerinin
verdikleri derslerle ilgili olarak kullanacakları, ders
içeriği, duyurular, ödevler ve elektronik forum/e-posta
olanaklarının sunulacağı bir öğretim üyesi/öğrenci portalı
tüm üniversitede yaygınlaştırılacaktır.
-
Öğretim üyelerinin
web-tabanlı (on-line) olarak hazırlayacakları dersler için
kendilerine 7,5 Milyar TL den az olmayacak bir telif ücreti
ödenmesini sağlanacaktır.
-
‘On-line’ ders
materyalinin, kullanıldığı her eğitim-öğretim dönemi için,
öğretim üyesine ek ders ücreti ödenmesi için gerekli
girişimlerde bulunulacaktır.
-
‘On-line’ ders hazırlamak
isteyen öğretim üyeleri arasında her yıl yarışma açılarak en
iyi hazırlanmış üç derse ödül verilecektir.
-
‘On-line’ ders hazırlamak
isteyen öğretim üyelerinin en az bir dönem süresince (dersin
içeriğine göre bu 2 döneme de uzayabilir) sadece 1 ders
vermeleri ve bu yolla enerjilerini hazırladıkları derste
yoğunlaştırmaları kolaylaştırılacaktır.
-
Endüstri deneyimi
nedeniyle kendisine ilgili bilim sektöründe yer edinmiş üst
düzey özel sektör mensuplarından, Bölümlerde 400 ve 500
kodlu olarak açılacak ‘seçme konular/special topics’ seçmeli
derslerinde okutman olarak yararlanılacak ve bu yolla
endüstri deneyiminin üniversiteye akışı
kolaylaştırılacaktır.
-
Öğretim üyelerinin,
sadece yurtdışı üniversite ve sınırlı tipteki ileri
araştırma kuruluşları dışında değil, yurtiçi ve yurtdışı
endüstri kuruluşlarında da ücretli izin kullanmalarına
olanak tanınacaktır.
-
Yüksek öğrenci sayıları
nedeniyle yoğunluk yaşanan ya da yeni kurulan disiplinlerde
ders vermek üzere yurtdışından Türk ya da yabancı
“doktoralı” genç elemanlar, özendirici tedbirler de
kullanılarak üniversiteye kazandırılacak ve bu yolla
üniversite dokusununu ‘renklendirmek’ mümkün olacaktır.
-
İTÜ’de doktorasını yeni
tamamlamış öğretim elemanlarının en az 1 yıl süreli yurtdışı
doktora sonrası araştırma programlarıyla desteklenmeleri ve
yurda dönüşlerinde İTÜ’de akademik kadrolara-yükseltme
ölçütlerini sağlamaları koşuluyla-alınmaları konusunda
inisyatif geliştirilecektir.
-
Doktorasını yapmakta olan
genç öğretim elemanlarını öğretim üyeliğine hazırlamak amacı
ile bir “Akademik Kariyer Geliştirme Merkezi” kurulacaktır.
-
Akreditasyon için elde
edilen bilgilerin sistematik bir biçimde saklanması ve
değerlendirilmesi ile ilgili çalışmaları yürütecek bir
“Ölçme Değerlendirme Merkezi” kurulacaktır.
-
Her yıl bölümlerinde,
lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretimde en başarılı olan
öğretim üyelerine, Rektörlük başarı ödülleri verilecektir.
-
Video-konferans ve
Internet teknolojilerini kullanarak, konularında saygın
uluslararası uzmanların İTÜ’de geniş öğrenci kitlelerine
seminer ve ders vermelerini sağlanacaktır.
-
Daha çok sayıda yabancı
ve yerli uzmanın üniversitemizi ziyaret etmesi ve seminerler
vermeleri sağlanacak ve ilk kişisel bağlantıları kuracak
öğretim üyelerimize lojistik destek verecek bir
“uluslararası etkinlikler koordinasyon birimi” kurulacaktır.
-
Laboratuar altyapısını
geliştirilecek ve öğrenc¡ laboratuarlarının araştırma
laboratuarlarından ayrılması sağlanacaktır.
-
Ortadoğu Teknik
Üniversitesi başta olmak üzere öğrenci sayısı itibariyle
bazı muvadil devlet üniversitelerinin sahip oldukları
araştırma görevlisi/uzman kadrosu sayılarının,
üniversitemizdekiyle karşılaştırıldığında daha fazla olduğu
gözlenmektedir. Üniversitemizin birçok biriminlerinde,
yeterli sayıda araştırma görevlisi bulunmayışı nedeniyle,
laboratuvarların ve yardımcı ders hizmetlerinin yeterince
verilemediği belirtilmektedir. Üniversitemize yeterli sayıda
kadro tahsisi konusunda Hükümet nezninde gereken tüm
girişimler yapılarak öğrenci sayımızla uyumlu bir kadro
sayısına ulaşmak hedeflenecektir.
-
Eğitim kalitesini
geliştirici maddi ödül mekanizmaları oluşturulacak, bu
amaçla endüstriden bağış ve destek sağlanması yoluna
gidilecektir. Bu ödüllere başvuru sürecinde öğretim
üyelerine, başvurularını hazırlama ve sunmada destek verecek
bir büro kurulacaktır.
-
Ders içeriklerinin
güncelleşt¡r¡lmes¡ ve geliştirilmesi konusunda Bölümlerin
inisyatif kullanmaları sağlanacaktır.
-
Yabancı
d¡l eğ¡t¡minin kal¡tes¡n¡ gel¡şt¡rmek üzere önlemler
alınacak ve Yabancı Diller Yüksek Okulu’nda daha çok sayıda
yabancı okutman istihdam edilmesi konusunda çalışılacaktır.
-
Akred¡tasyon sürec¡nin yaygınlaştırılması, Lisansüstü
programlara uygulanması ve sürekl¡ gel¡şt¡r¡lmesi
sağlanacaktır.
-
%30
İngilizce eğitime devam edilmesi ilkedir, zira yabancı dil
eğitiminin, her öğretim döneminde belli bir düzeyin altına
düşmeden sürmesi, öğrencilerimize;
-
yeterli
yabancı dil formasyonu taşıma ve yabancı dildeki
kaynaklara erişme,
-
dünya
üniversitelerine yabancı dil sorunu olmaksızın kabul
edilme,
-
yabancı
öğretim üyelerinden ders alma ve
-
öğrenci
değişim/uluslararası staj programlarından yararlanma
olanağı ile, hiç şüphesiz bir zenginlik olarak görülmesi
gereken,
-
üniversitemizde yabancı öğretim üyesi istihdam etme
şansını da sağlamaktadır.
Önde gelen Batı üniversitelerinin en büyük
zenginliği çeşitli milliyetlerden öğretim üyesi ve
araştırmacıları bünyelerinde toplayabilmeleri ve kendilerine
en yaygın bilim dili olan İngilizce’de öğretme ve araştırma
yapma olanağı tanımalarından kaynaklanır. Bu ilkelere bağlı
kalmak koşuluyla, Bölümlerin açacakları İngilizce derslerin,
öğrencinin 4 yılda tamamlayacağı toplam İngilizce ders
kredisi içindeki yüzdesini belirlemede kendi iradelerini
kullanmalarını olanaklı kılmak ve öğrencilerimizin yabancı
dil okuryazarlığını, olabildiğince yabancı öğretim
üyelerinden alacakları derslerle desteklemek, demokratik
yönetim yaklaşımımız itibariyle esas ve akılcı olacaktır.
-
Türk
Musikisi Devlet Konservatuarı’nda izlenen %30 İngilizce
programının Konservatuarın yapısına uygun hale getirilmesi
için konservatuar Öğretim Elemanları ile birlikte akılcı bir
çözüm üretilecektir.
-
Türk
Musikisi Devlet Konservatuarı’na yeterli Araştırma Görevlisi
kadrosu verilmesi sağlanacaktır. Ayrıca öğrenci
asistanlıkları için de yeterli saat ayrılacaktır.
-
Lisansüstü
programları konusunda salt akademik programların yanısıra,
toplumun beklentilerine yanıt verecek yeni karma disiplinli
Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının da açılması ve
yaygınlaştırılması sağlanacaktır.
-
İTÜ ile
ABD üniversiteleri arasında açılmış bulunan ve öğrencilerin
İTÜ ve yabancı üniversitede zaman paylaşımlı olarak okuyarak
her iki kurumun da diplomasını aldıkları ücretli
Uluslararası çift diplomalı Lisans programları (halen
İTÜ-SUNY Programları) çeşitli yabancı üniversiteleri de
kapsayacak şekilde yaygınlaştırılacak ve bu programlar
kapsamında İTÜ ile yabancı üniversiteler arasında kısa
süreli öğretim üyesi değişimi sağlanacaktır.
-
Uluslararası ortak derece programlarının
Yüksek
Lisans düzeyinde de açılmaları sağlanacaktır.
-
Uluslararası programların yaygınlaştırılması ile gerek
üniversiteye, gerekse öğretim üyelerine memnunluk verici
düzeyde bir gelirin, yapılması zorunlu yasal kesintiler en
aza indirilerek döndürülmesi sağlanacaktır.
-
Bir çok
saygın Batı üniversitesinde yer aldığı gibi İTÜ’nün de
ücretli on-line lisans ve yüksek lisans programları açması
konusuna önem verilecektir. İleri eğitim teknolojilerinin
yardımıyla kaliteden ödün verilmeden yürütülecek olan bu
programlarla çok sayıda öğrenciye İTÜ’lü olma şansı
verilecek ve programlardan sağlanan gelir minimum zorunlu
kısıntılarla ders veren öğretim üyelerine döndürülecektir.
-
Öğrencilerin motivasyonunu arttırmak üzere endüstri desteği
de alınarak öğrenci proje ödülleri konulacak ve bunun
yanısıra prototip geliştirmeye istekli yetenekli
öğrencilerin bu süreçte endüstriden maddi destek almalarını
sağlayan bir öğrenci ‘inkübasyon’ mekanizması
geliştirilecektir.
-
Öğrencilerimiz yeni gelişen evrensel eğitim yaklaşımlarına
paralel olarak, öğrenci odaklı öğrenme konusunda teşvik
edilecek, bu alanda yaygın kısa eğitim programları ve
seminerler düzenlenecektir.
-
Öğrencilerimize akademik ve mesleki etik ilkeleri
öğrenimlerinin ilk yılında öğretilecek ve bu ilkelere
uymaları özenle izlenecektir.
-
Yabancı
üniversitelerle yürütülen öğrenci değişim programlarına hız
verilecek ve bu alanda faaliyet gösterecek bir “uluslararası
öğrenci etkinlikleri” ofisi kurulacaktır.
-
Öğrenci
Otomasyon sisteminin yürütlmesinde karşılaşılan teknik
aksaklıklar ve kayıt sırasında karşılaşılan “aşırı yüklenme”
sorunları alınacak teknik önlemlerle hızla giderilecektir.