Sayısallaşan Dünya, Sürdürülebilirliğini Uzaktan Eğitim ile Sağlayacak

İTÜ MTAL alanında uzman eğitimcileri ve donanımlı laboratuvar alt yapısı ile uzaktan eğitime sağlam ve hızlı bir giriş yaptı. Etkileşimli uzaktan eğitimin ilk haftası (23-27 Mart) öğrencilerimizin tüm derslere katılımı % 94 olarak gerçekleşti. Her zaman olduğu gibi yaşadığımız bu süreç içerisinde de sürdürülebilir kalkınma için yapılan plan ve programların en önemli parçalarından biri eğitimdir. Birleşmiş Milletler, sürdürülebilir kalkınma bağlamında sayısal öğrenmenin kaliteli, herkesi kapsayıcı ve hayat boyu olmasını hedeflemekte ve teşvik etmektedir. Bu çerçevede birçok kurum ve kuruluş herkese eğitim kaynaklarının açık olması ve zengin içeriklerin sunulması için uğraş vermektedir.

Korona virüs salgını sebebiyle uzaktan eğitim ön plana çıktı. Ve bu da gelecekte kişiye özel sanal robot öğretmenlerin devreye gireceği, plan ve programların uygulanacağı düşüncelerine hız kazandırdı. Her çocuk farklı fıtrat ile dünyaya geldiği için aldıkları eğitimin kişisel olması kadar doğal bir şey olamaz. Tüm bunlardan dolayı gelişen yapay zeka teknikleri ile her çocuğa özel bir eğitim ve öğretim müfradatının geliştirilmesi üzerine yapılan çalışmaların hızla artarak yeni bir sektörün oluşması potansiyel olarak görünmektedir. MEB özel desteği ve 247 yıllık İTÜ tecrübesi ile İTÜ MTAL öğrencileri gelecekte bu yeni sektörün büyük girişimcileri arasında yer alacaktır.

Çocuklarımızın yeteneklerinin filizlenmesi için ortamlar oluşturmaya çalışıyoruz. Tarihte büyük başarılara imza atmış olan ceddimizin bizlerden beklentilerine bu ülkenin değerlerini koruyarak karşılık vereceğiz. Bizim temel felsefemiz sadece kişisel başarı değil, insanlığın yararına olacak başarılı çalışmalar da yapmaktır. Henüz hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerimizin kendilerini, ailelerini, akrabalarını, komşu ve arkadaşlarını iyi tanımalarını önemsiyoruz. İnsanlık için faydalı işler yapmanın sırrını da öncelikle kendimizi tanıma ve kendimiz için faydalı işler yapmakla başlayacağına inanıyoruz. Kendimizi ve çevremizi tanıma, faydalı işler yapabilmek için araştırma, geliştirme ve uygulama kültürünün erken yaşlarda kazanılması önemlidir. Bunun için iletişim, sosyalleşme, anlama, dinleme, sabır gibi yetenekler uygulamaya konulmalıdır. Çocuklarımızın erken yaşlarda takımlaşma, toplantı idaresi, hedef belirleme, görev paylaşımı, karar alabilme yetisi için çocuklarımıza uygun ortamların oluşturulması son derece önemlidir.

Zaman izafi bir kavramdır. Bir işle meşgul olmuyorsanız veya meşgul olduğunuz işi sevmiyorsanız zaman uzundur. Sevdiğiniz işi yaptığınızda ise zaman artık iyice kısalır. Nasıl geçtiğini anlayamayız. Tam da bu durumda zaman planlaması ve yönetimi önem kazanır.

Küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir gelişim ve kalkınma için veriye sahip olmak ve iyi bir veri madencisi olmak zorundayız. Verilerin, iletişim teknolojilerinin, veri alanında yapay zeka gibi tekniklerin hızla artması ve zenginleşmesi ile akran zenginliğinin, ortak aklın, güç birliğinin, paylaşım ve benzeri özelliklerin kazandırılmasına büyük ihtiyaç duyuluyor. Tarihten beslenen gelecek kestirimleri ile girişimciliğin, uzmanlaşmanın, program ve projelerin yapılması gerekmektedir. Gençlerimiz sürdürülebilirlik, verimlilik ve raporlama yaparken yapay zeka ürünlerinde yakalanamayacak olan sevmek ve mutluluk kavramlarını da geri planda bırakmadan hayatlarına devam edeceklerdir.

İTÜ MTAL’e etkileşimli uzaktan eğitim sistemi altyapısını sunan www. veriyum. net’e teşekkür ediyoruz.

Sosyal Etkinlik Takımı adına, okul müdürü Prof. Dr. Hüseyin TOROS