Eğitim Birlikte Daha Güzel

Eğitim ve öğretim paydaşlar ile birlikte daha güzel olur ve hedefine daha kolay ulaşır. Eğitim ve öğretimde öğrenci, öğretmen, veli, yönetim ve basın önemli paydaşlar olarak sıralanabilir. En önemli paydaş ise temel unsur olan öğrencilerdir. Öğrenciler kendilerine sunulan imkânları kullanarak geleceğimizi oluştururlar. Diğer paydaşlar öğrencilerin geleceğe hazırlanmalarına katkı sağlarlar. Öğrencilere en fazla katkı sağlayan paydaşlar öğretmenlerdir. Öğretmenler öğrenciler ile en fazla vakit geçirenlerdir. Öğretmen ve öğrenci etkileşimi sinerjiye dönüştüğünde çocuklarımızın içindeki yetenekler açığa çıkmakta ve ustaların katkıları ile şekillenmektedir. Eğitim ve öğretimin daha güzel yapılması için veliler çocuklarımıza yardımcı olan, okullarımızın bazı noksanlarını gideren önemli paydaştır. Veliler evlerde çocukların ders çalışmalarına, ödevleri, projeleri yapmalarına imkân sağlarlar. Ayrıca veliler okullara ayni, nakdi veya bedeni katkı yaparak geleceğe yatırım yapıyorlar.

Velilerin yaptıkları bağışlar veya imece usulü okullardaki eksiklikleri gidermeleri okul yönetiminin işlerini kolaylaştırır. Çünkü hepimiz çocuklarımızın iyi bir insan olması, yeteneklerinin gelişmesi, kariyerleri için okullara yatırım yapılmasını istiyoruz. Ailelerin okullara her konuda yardımcı olması, okullarını sahiplenmeleri eğitim adına son derece önemlidir. Her hangi bir okula uğradığımızda okulun bir ihtiyacını karşılayarak geleceğe büyük yatırım yapabiliriz. Okulları bir uçağa benzetir isek kaptan ve yardımcıları olan yöneticiler; hedefe doğru, sağ salim yolculuk yapılmasına katkı sağlayan en önemli diğer bir paydaşlardır. Toplumların hedeflerine, kurum ve kuruluşların beklentilerine ve sektörü ileri taşıyacak insan kaynağının yetiştirtilmesinde sektör de önemli bir paydaştır. Okullarda yapılan iyi örneklerin, uygulamaların kamuoyu ile paylaşılmasında basın da önemli bir paydaş olarak yer alır.

Ülkelerin artan sanayileşme ve küreselleşmeye ayak uydurması, vatandaşlarının refah düzeyinin yükselmesinde mesleki eğitim son derece önemli, itici bir güç olarak yerini alıyor. Yarınların küresel pazarından daha fazla pay almak için hayalleri, hedefleri olan, disiplini benimsiyen, takım çalışması yapabilecek yetenekli ve başaracağına inanan çocuklarımızın mesleki eğitime erken yaşlarda başlamaları önemlidir. Değişimi ve gelişimi hedefleyen eğitim ve öğretim yapılması gerekiyor. Çıktı odaklı, disiplinler arası ve topluma fayda sağlayan araştırmalar yapılması gerekiyor.

Çok yönlü, etkin, sürdürülebilir okul ve sanayi iş birliği önem arz ediyor. Yarınların dünyasında uluslararası iş birliğinin artırılması ve mesleki eğitimde küresel bir lise anlayışının gelişmesi için uğraş verilmesi gerekiyor. Ülkemizde 1990’larda başlayan turizm faaliyetleri 2000’li yıllarda sağlık turizmi ile zenginleşirken 2020’lerde turizmin önemli girdileri arasında eğitimin de yer alması gerekiyor. Ülkemizin sahip olduğu konum, lojistiği destekleyici unsurlar ve her şeyden önemlisi sahip olduğu insan kaynağı eğitim turizminin hızla gelişebileceğini gösteriyor.

Memleketimizin değişen dünya şartlarına ayak uydurabilmek için devam eden çabası, çeşitli sanatçılarımız tarafından dile getirilmiştir. Teknik üstünlüğü ile belimizi bükmeyi hedefleye zihniyete istiklal marşı şairimiz Mehmet Akif’in "Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar/ ''Medeniyet!'' dediğin tek dişi kalmış canavar?" diyerek insanımızı yüreklendirmek adına bu zihniyete verdiği cevap, hâlâ geçerliliğini koruyor. Küresel ölçekte tüm insanların su, hava, enerji, gıda, eğitim ve sağlık gibi temel ihtiyaçlarının karşılandığı günleri umutla bekliyoruz. Tam da bu noktada Ahilik kültürü insanlığın kurtarıcısı olabilir.

Bu sebeple eğitimde ahilik kültürünün yaşatılması son derece önem arz ediyor. Medeniyet anlayışımızı, çalışma disiplinimizi şekillendiren Ahilik kültürümüz, millî, manevî ve ahlaki değerlerimiz, sadece bize değil insanlığa da bir ışık olacak. Öğrencilerimizin sorunların şikayet değil, çalışmamız gereken proje konuları olarak görmeleri, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmaları ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı insanlar olarak yetiştirilmeleri geleceğimiz için son derece büyük bir önem arz ediyor.

Sosyal Etkinlik Takımı adına, okul müdürü Prof. Dr. Hüseyin TOROS