Lilypond

 

Frescobaldi

 

 

Nota Arşivleri

Osmanlı - Türk Mûsikî

Osmanlı - Türk Mûsiki Biçimleri

 

 

 

 

 

 

 

B e s t e

 

 

 

 

 

 

 

Beyati Beste ( Ol gülün gülzâr-ı hüsnü bâd-ı mihnet bulmasın ) ( Zekayi Dede )

Suz'nak Beste ( Serde Hevâ-yı Kâkül ) ( Zekâi Dede )

 

 

Rast Nakış Beste ( Âmed Nesîm-i Sûbh-u Dem ) ( Abdülkâdir Merâgî )

Şehnaz Beste ( Bezm-i Meyde Sâkîya Devr'eylesin Mül Gibi ) ( Seyyid Mehmed Nuh )

 

 

 

 

 

 

 

 

Türk müziğinde genellikle beste denilince, herhangi bir müzik eserini akla gelir.. Beste, Bestelemek, Bestekâr birbirine yakın kelimelerdir. Beste: Bir müzik eseri; Bestekâr: Bir müzik eserini besteleyen müzisyen; Bestelemek: Bir müzik eserini yapmak, yazmak demektir. "Beste" kelimesinin geniş tanımının yukarıda yazıldığı gibi olmasına karşılık, Türk müziğindeki karşılığı, yeri daha başkadır. "Beste" Kâr formundan sonra en geniş kapsamlı müzik eseridir. Beste, dört haneli olarak yapılır. Her hane bir mısraı kapsar.. Her mısranın sonunda "Terennüm" adı verilen nağmeler bulunur. Terennüm, Beste formundaki eserlerde mısra sonlarına eklenen anlamlı, anlamsız ancak melodik yapısı olan bölümlere verilen addır. Teirennümler hece-kelime veya birkaç kelimeden meydana gelebilir. (Ye) (le) (li) (la) (ta) (ne) (dil) (dir) (ten) (ni) (canım) (ruhum) (gel serv-i revanım) (ruh-i revanım) (canım efendim) ...vs. gibi sözcükler sıkça kullanılır.