|
|
|
|||||||
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|||||
|
B e s t e |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||
|
Beyati
Beste ( Ol gülün gülzâr-ı hüsnü
bâd-ı mihnet bulmasın ) ( Zekayi Dede ) |
|
|||||||
|
Rast
Nakış Beste ( Âmed Nesîm-i Sûbh-u Dem ) ( Abdülkâdir Merâgî ) |
Şehnaz
Beste ( Bezm-i Meyde Sâkîya Devr'eylesin Mül Gibi ) ( Seyyid Mehmed
Nuh ) |
|
||||||
|
|
|
|
|
|||||
|
Türk
müziğinde genellikle beste denilince, herhangi
bir müzik eserini akla gelir.. Beste,
Bestelemek, Bestekâr birbirine yakın kelimelerdir. Beste: Bir müzik eseri;
Bestekâr: Bir müzik eserini besteleyen müzisyen; Bestelemek: Bir müzik
eserini yapmak, yazmak demektir. "Beste" kelimesinin geniş tanımının yukarıda yazıldığı gibi olmasına karşılık, Türk müziğindeki karşılığı, yeri daha başkadır. "Beste" Kâr formundan sonra
en geniş kapsamlı müzik eseridir. Beste, dört haneli olarak yapılır. Her hane bir mısraı kapsar.. Her mısranın sonunda "Terennüm" adı verilen nağmeler bulunur. Terennüm, Beste formundaki eserlerde mısra sonlarına eklenen anlamlı, anlamsız ancak melodik
yapısı olan bölümlere verilen addır. Teirennümler hece-kelime
veya birkaç kelimeden meydana gelebilir. (Ye) (le) (li) (la) (ta) (ne) (dil)
(dir) (ten) (ni) (canım) (ruhum) (gel serv-i revanım) (ruh-i revanım)
(canım efendim) ...vs. gibi sözcükler sıkça kullanılır. |
|
|||||||
|
|
|
|||||||